• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • systerbrud

Hej! Får man hänga på?? Är 37 och gifter mig i november. Har tre barn från mitt första äktenskap. Har läst endel på BT men känt mig väl mogen för endel diskussioner, när jag läste denna tråd kände jag wow fler i min sits!

• Yllo

Hej och välkommen systerbrud och ni andra nya!

Popcornen är nog slut.. men är det någon som har en kaka?? Är så sötsugen idag så jag håller på och dör!!

Kaffemoster.. Jag måste nog också ha blivit för gammal för jag tycker det är helt ok med nerd-on. Hade själv sådana tidigare, innan jag fick mitt första par solglasögon med slipade glas. Men det krävdes att jag skulle få dom gratis först för jag var för snål för att köpa sådana tidigare

Helt slut idag.. är det någon typ av ålderstecken när man inte får sova på nätterna? Har legat i sängen brevid min snarkande make och försökt sova.. Så fort jag somnat så har jag vaknat på nytt (kanske mycket för att det har varit urskogsavverkning brevid mig i sängen)

Var och hjälpte en blivande brud att baka sin bröllopstårta igår. Måste nog erkänna att jag blev riktigt nöjd över resultatet *ser så stolt ut*

Chokladbollar.... åhhhhh... *snålvattnet rinner* VILL HA NU!! Ska nog leta upp det där receptet jag har och göra en sats när jag kommer hem.
    Vaniljhorn har jag inte bakat på evigheter... kanske dags att göra en panna eller två??

• a02270

Jag har kakor kvar, och bjuder gärna..:D

Godmorgon. Alla uppe med tuppen?

• Anne69

Godmorgon alla mogna..
    Vanlijhorn... *ler stort*
    Det måste man nog säga är en "mogen" kaka!
    Härligt!
    Mer sånt!
    Själv har jag sovit som en kratta.
    Anders (ni vet han med nerd ons...) är på konferens i Sthlm och flickorna är hos sin pappa, kvar finns jag och vår feta katt.
    Lämnar mkt övrigt att önska.
    Såg dessutom reprisen av Allsång på Skansen...suck!

Nåja, ny dag, Anders kommer hem i morgon, solen skiner (jag jobbar iofs) och en dag mindre kvar till bröllopet!!

JO en sak till....min gamla granne frågade på fullaste allvar om jag verkligen skulle ha en vit klänning, en äldre kvinna som jag och dessutom redan mamma till två barn...
    Ridå!! Skottpengar på en sådan kommentar.
    Någon som vill tjäna en tusing?

• Yllo

Anne69: Jag är alltid pigg på att tjäna en extra tusing.. vad ska jag göra för den?? *sträcker mig efter a02270 fat för att grabba åt mig lite kakor*

Idag känner jag inte alls för att sitta här på jobbet.. känner för att vara hemma och baka småkakor Vaniljhorn, shackrutor, chokladbollar, kladdkaka m.m.

F*n också! Jag har helt klart blivit senil! Kan för mitt liv inte komma på vad min frissa heter!! Jag kan ju bara inte ringa dit och säga.. "Jo, jag har glömt vad hon heter... hon där som brukar klippa mig"

• systerbrud

Tack ska ni ha! Är det fler som gifter sig för andra gången? Känns helt annat nu när det finns internet, magasin mm.Kul och bra när man planerar(när jag gifte mig sist hade vanligt folk varken dator eller mobil) samtidigt tar men det hela med ro, visst vill man vara vacker på dagen D men jag tänker inte lägga en förmögenhet på att vara"prinsessa" mer typ "nattens drottning" isåfall.....tänker överraska min blivande med nå´t snyggt under...OCH inga gigantiska puffärmar denna gång!

• Dallas

Hej alla gamlingar!
    Jag kan också tänka mig att tjäna en extra peng!
    Vad var det för ett fult påhopp Varför skulle man inte kunna ha vit klänning? Hmmmm grannen är nog jääääättttegammal och platsar inte ens här

Jag är, som vanligt, gottesugen. Jag bakade inte igår, men bör väl göra det idag. Vi ska på cup till helgen, jag måste bräcka de andra morsorna moooaaaahahahaha

• systerbrud

Anne 69, jag håller med dig. När min mamma fick veta att vi skulle gifta oss sa hon att -du skall väl ändå inte ha vit klänning denna gången igen? suck ...snäll som man är svarar man lite diplomatiskt - nja det blir nog en typ rosa dräkt...MEN nu har jag bestämt mig, har hyrt en vit underbar klänning. Min blivande skall ha frack! Däremot skall jag inte ha krona igen, men ett diadem tror jag. Det är fint tycker jag och var inte så vanligt för 17 år sedan.. Prinsessan (före detta) Alexandra var otroligt fin nu i våras, faktiskt vackrare än förra gången tycker jag.KRAM på er alla mogna kvinnor och stå på er!!! (tråkigt när någon vill lägga sig i och veta bäst).

• Liinda_e

godmorgon tanter!

här surras det visst redan från sol uppgången!

det där med choklad bolls smet ja...blev så sugen igår att jag blanda ordning och åt med sked direkt ur bunken....
    men som kompensation var jag duktig och bakade ört/morotsbröd.....

systerbrud? inga gigantiska puffärmar????? det som är så inne just nu! (iaf på bt :D )

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!