• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • sharya

Telemarkgrrl: Vad sägs om att spara på och smälta ner gamla tvålrester till nya tvålar? Brrrr!

• sharya

Pudan: Du förstår väl att du måste VIRKA spetsgardinerna? Med matchande hyllremsor till.....

• Telemarkgrrl

Aaaaah, smälta ner tvålrester! Fy vad läskigt, finns det verkligen folk som gör det?!

• pudan

Sharya,

nä, det har du helt rätt i! Det är verkligen inte så att man har den ålder som står på papperet!

Vi snor gladeligen alla våra yngre kompisars barn med oss på skidhelger, tivolibesök och kortare semesterresor och det är full rulle hela tiden och vi fullkomligt älskar det. Visst vet vi att det är en otrolig skillnad på att ha ungarna nån vecka eller en helg mot att ha egna barn på heltid men vi är övertygade om att vi kommer att fixa det ändå. Med mycket kärlek och litet jä-lar anamma klarar man mer än man tror!

En fördel med att vänta tills vi är något äldre är att vi är så etablerade jobbmässigt att vi inte längre behöver hänga på jobbet från 8-20 för att bevisa vår kompetens utan kan reglera det där litet efter hur vi känner det från vecka till vecka (med våra arbetsgivares goda minne).

Hur många barn har ni?

• pudan

Sharya.......

Virka gardinerna.........nä du där sätter den här tanten ner foten... (även om jag måste erkänna att jag när jag var 15 (jodå, vissa tanttendenser redan då) virkade en gardin till mormor! Syslöjdsläraren krävde att vi skulle lära oss att virka och mormor behövde nya gardiner så jag slog två flugor i en smäll där.....

Hyllremsor, och för den delen även hyllpapper, är bara det läskigaste som finns! Urfult och klibbigt och äckligt - nä kommer inte in här så länge jag kan protestera!

• sharya

Pudan: Vi har tre, varav en bor hemma, hunden inte medräknad då. Min blivande är dock inte far till något av dem. Sen har vi lite bonusbarn. (Vilsekomna små individer som bott här av och till, barn till ex osv. Ej att förglömma mitt lilla gudbarn. (man kan ju helt fräckt låna in lite ungar utifrån när man nu som vi är för lata att göra dem själva). Finns absolut ingen anledning att tro att ni inte skulle klara av en liten bebis, hade jag varit tio år yngre hade vi garanterat försökt.

• pudan

Nån som sett den här engelska kvinnan som lär ut hur man tar hand om hushållet på TV? Tror hon är med i nåt inredningsprogram....

Hon hade ett tips om att man skulle lägga ut platsfolie på överskåpen i köket så att allt skit och fett samlades där. När det sen var dags för storstädning skulle man bara kunna rulla ihop plasten och slänga den och lägga ut ny - smidigt och bra.

Givetvis går jag in med hull och hår för detta praktiska arbetstidbesparande projekt och när jag står där vinglandes på en stege kommer mannen hem och undrar vad jag sysslar med. Jag förklarar stolt vilken lysande idé det är och han replikerar med "jodå, älskling, det är säkert bra för så är det många gamla tanter som gör". Gissa om plastfolien åkte låååångt in i lådan och vem som nu ihärdigt torkar av med trasan och svär över fettlagren....:)

• sharya

Själv stänger jag köksdörrarna så jag slipper se eländet. Fördelen är ju att synen försämras med åren....

• augustibrud8

Mammeluckerna då? Ni vet såna där trosor som går från naveln till knäna. Är det dags att vi börjar använda såna snart?

• sharya

Nu fattar jag!!!! Alltså ovanpå överskåpen. Då jag hjälpte min nuvarande med städningen i hans gamla lägenhet HYVLADE jag bort smuts- och fettlagren med osthyvel och spackelspade. JO, det ÄR sant, han hade aldrig städat någon gång däruppe på åtta år och hade ingen köksfläkt i ungkarlslyan.

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!