• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • zukigirl

*fniss* Det regnar ju ute... Ska man inte ha en sån där plasthätta då?

• Telemarkgrrl

Plasthätta, papiljotter och galoscher! :)

• zukigirl

hahaha... tur att det inte är halt ute... då hade jag varit tvungen att sätta broddar på galoscherna!

• pudan

Tjoho! Vad glad jag blev när jag hittade denna tråden!

Jag och min man har levt i synd i 14 år men när vi upptäckte att vi började bete oss som nyförälskade tonåringar för runt 6 månader sedan bestämde vi oss för att nu är det dags! Han var då 49 och jag 39! Gissa om hela vårt umgänge som har tjatat på oss om bröllop i mer än ett decennium blev chockade!

Har vi riktig tur kommer familjen som nu bara består av oss två att utökas med en liten filur i mars/april nästa år. Håll tummarna!

Alla de som tänker komma med kommentarer om att vi är för gamla för att skaffa barn får gärna undvika att skicka in sina inlägg - vi har redan nog av såna kommentarer på annat håll!

Inget är som rejäl livserfarenhet i en sprallig och busig kropp!

• pudan

Förutom plasthätta, galoscher och papiljotter får vi inte glömma den "så lika praktiska som fula hopvikbara regnkappan" som inte tar större plats en en liten portmonnä i väskan!

• Telemarkgrrl

pudan - Så länge man kan få barn så är man inte för gammal tycker jag, sånt där "bestämmer" ju kroppen självt. Klart vi håller tummarna!!

• Telemarkgrrl

Och så får vi ju komma ihåg att återanvända alla gamla plastpåsar, nu är det slut med att köpa ny påse varje gång man är på affären! Gamla mjölkpaket är också bra att ha när man ska frysa in bär och sånt.

• pudan

Usch! Att tvätta ur gamla plastpåsar och hänga på tork på elementen och återanvända.........ryser vid blotta tanken!

Nä, nu ska jag ut och köpa en hel drös med pelargonior (och eventuellt några Flitiga Lisa, Lyckliga Lotta och St Paulior oxå) som passar till våra fantastiska spetsgardiner som hänger i burspråket där det lilla trebenta bordet i stilmöbelmodell står tillsammans med två sanslöst obekväma små "visitfåtöljer" med virkade spetsdukar på armstöden :) :) :)

• sharya

Pudan: Jag tror inte man kan avgöra sin ålder genom prästbetyget. Själv skulle jag, 49, aldrig orka med en liten till (tyvärr). Men det beror på sjukdomar o dyl. Känner andra i min ålder som lätt kan orka med trillingar om så vore. Så lycka till med bebisen och kör hårt.

• pudan

.......givetvis skulle det vara en parantes och inte en smiley ovan!

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!