• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • sharya

Vadå börjar använda? Mina kamelhårs ligger längst ner i byrålådan.

• pudan

Jo, definitivt! Vi får också tänka på att ha ett ordentligt underlinne som går ner till halva rumpan och sen en underklänning i nylon under städrocken. Nu på sommaren är det oxå väldigt bekvämt med såna här vita slipin-skor med korksula och "hål" i skinnet på översidan och för att de ska vara riktigt bekväma så klipp gärna upp hål för liktornarna!

• augustibrud8

Sen måste vi nog börja med att byta prislappar i butiken så att varorna blir billigare och när det är extra erbjudande måste vi stå och köa utanför butiken länge så att vi kan kasta oss över varan först av alla.

Vad det gäller barn ska vi försöka direkt efter bröllopet men visst känner jag att längtan var mycket större när jag var 30 år och singel och den biologiska klockan tickade för fullt.
    Nu när jag är 36 tycker jag att det är skönt när det är lugnt och tyst och bekväm som bara den har man blivit.

• zukigirl

Och ni glömmer väl inte att släta ut alla presentpapper så ni kan återanvända dom! *hötter med fingret*

Pudan:
    Jag fyller 39 i november och det är inte helt omöjligt att det blir en liten här nästa år heller. Jag har 5 barn sen ett tidigare äktenskap men min sambo har inga. Så som sagt, det är inte helt omöjligt

• Lady o Lufsen

:-8
    Ska bara försöka hitta mina läsglasögon så att jag kan läsa ikapp mig på alla inlägg...Hoppas jag hittar dom snart!

• Yllo

Oj oj oj.... var är den nu då... *står med huvudet ner i kofferten och rotar* Där är den Min fina poplinklänning med meterstora blommor i någon hiskelig skrikig färg och det där tunna snöret som ska knytas kring den hädansvunna midjan

Föresten får ni inte glömma bort att virka sängtäcken också när ni ändå håller på med dukar, gardiner och hyllremsor! Jag slipper det i alla fall för jag kan inte virka om så mitt liv skulle bero på det. Jag lyckades dock virka ett lååååångt snöre i syslöjden, men det där att svänga och virka ytterligare ett varv.. tja.. det fick jag aldrig in i mitt huvud hur man bar sig åt

Hmmmm... Vilket underbart övertalningsargument jag nyss fick här på tråden.. Min man är 43 år och om Pudans man kan tänka sig skaffa en knatt så kan min (oavsett om han tycker att han är för gammal för sånt )

• pudan

Yllo!

Håller tummarna för att din man blir inspirerad och hoppar på barntåget! Det hänger inte på åldern utan på hur man är som person........min man älskar ungar och är hur barnslig och kulig som helst - dessutom har han energi nog att överglänsa ett elitidrottslag i fotboll så siffran 50 är såååååå missvisande i hans fall!

De flesta som inte vet hur gammal han är gissar på runt 35 och tror inte på honom när han säger sin rätta ålder!

Lycka till med övertalningskampanjen!

• zukigirl

Yllo :
    hehehe... ja hur skulle han kunna stå emot ett sådant argument! Vi kan skriva lite övertalningsförsök här till honom så kan du sätta honom framför BT ikväll så kan han läsa! Jag börjar!

Hallå Yllos gubbe! Vad är det för dumheter att du är för gammal!!?? Du är ju bara barnet nästan! Sätt nu igång och gör små knattar va!
    Hälsningar från zuki-girl den kloka och visa!

• pudan

Yllo,

Min mans chef fick barn när han var 54 och hon är nu 15 och har världens underbaraste relation med sin pappa! De lämnar ofta resten av familjen hemma och ger sig ut på häftiga resor och äventyr tillsammans - den sista var en resa till Nepal med meditationskurs i ett munkkloster.....

Häromdagen ringde hennes pappa oss och var så glad - hans dotter hade sagt till honom att hon var så lyckligt lottad som hade en pappa som var äldre och gått i pension för hon fick vara mycket mer med honom än hennes jämnåriga får med sina pappor.....en vinkling på saken som man kanske inte så ofta tänkter på!

/Pudan

• Grodprins

Åh, vilken rolig och trevlig tråd! Jag vill oxå vara med här fast jag bara är 32. Men jag har tre katter, en blivande som är 42 och är med i en syjunta (har både broderat korsstygn och virkatpå sistonde)så jag borde kvala in eller!?

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!