• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Gotland-08
    Bananshawl.... De måste tro vi är tokiga
  • Zinnia

Hej alla damer här är en till.
    Jag är 37 år, har två tjejjer på 7 och 2 år.
    Ska gifta mig om ca 2 år (nyårsafton).
    Varken jag eller min M2M har varit gifta förut.
    Borde kanske hellre kalla mig för "nattugglan" eller ngt annat på BT, då jag oftast är inne vid den tiden.

• Telemarkgrrl

Gomorron alla! VAR är ni någonstans, klockan är ju över 8! :o Själv har man ju varit uppe sen tidningen kom. ;)

• Mrs. 170307

Det var hemskt vilken fart det blev på kvällskvisten. Själv är jag nog inte gammal nog - när brorsonen hade åkt hem stupade jag i säng. Fattar inte hur föräldrar med småbarn orkar 24/7, 3 timmar räcker för att ta kål på mig.

Nä, tacka vet jag katterna. Det räcker med mat två gånger om dagen, kattlådan görs ren en gång om dagen, man ser inte skymten av dem timmar och när de kommer vill de gosa. Så mycket enklare.

Missförstå mig rätt, vi funderar också på en (bara en) småtting men dagarna brorsonen har varit här är jag inte längre så säker.

• Kristina07

Jag är här!!!

Och ny på denna tråd är jag också.

Jag är 35 och det är min man sen 2 veckor också. Vi har 3 barn 5,6 och 9 år.

Fick igår nöjet att diskutera ordet hångla med sonen (9år)... Vilka spännande diskussioner man har framför sig *fniss*.
    Mellantjejen hade en period med stort intresse för allt med barnalstring för några månader sen. Då fick jag förklara både abort och kondom för en 6-åring...¨

Vad jag undrar är varför just jag får ta alla pinsamma diskussioner. Sen på kvällen får jag berätta för mannen och han nästan skrattar ihjäl sig.

• Kristina07

Vi hyr ut våra per timme till par som funderar på att skaffa barn...

• Tant Brud

Mrs. 170307:
    Tro mig, det är inte lika jobbigt med egna barn... Jag har varit mycket "barnvakt" och "extramamma" innan jag fick mina egna (vid 38 resp 41 år). Klart att det är jobbigt med barn ibland, men den där konstanta anspänningen som jag kunde känna med "andras" barn, den finns inte - de är ju en del av familjen. Det är ju som med fästmannen. Jag kan umgås med andra 24 timmar om dygnet, men det är ändå "skönt när de åker hem", men jag tänker ju inte på att han går runt här och stökar...Om du förstår hur jag menar.

Just nu har man och barn åkt på semester och jag ska åka till jobbet, men regnet vräker ner och jag kan bara inte förmå mig Gör ju inte heller så mycket om jag får sitta lite längre i eftermiddag heller.

• Telemarkgrrl

Tant brud - du kan inte ana hur skönt det är att höra! Vi är mitt uppe i barnalstringen men ibland när man ser (och hör) illvrålande snoriga barn på bussen så undrar hur fanken man ska stå ut. ;) OM det nu blir några barn förstås, det verkar inte funka så att man bara kan lämna in ett önskemål så är det klart.....

• zukigirl

God förmiddag alla tanter!
    Nu ska jag strax iväg och klippa mig och prata håruppsättning med min gulliga frissa. Man kanske skulle ondulera håret? hehehe.... ahhh... jag bara äääälskar det ordet!

• Telemarkgrrl

Glöm inte schaletten bara när du går därifrån! :)

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!