• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Dallas
    Så förvånad hon skulle bli om jag kom med gröt!!! moooaaahahahaha Bara för, så ska jag nog banne mig koka ett par portioner och ta med! Ja jag var inne på tanken med ljus, så jag tror jag kör på det. Jag har en flaska vin hemma som jag kan ge henne också. Hon gillar vin, och jag dricker helst inte vin. Så då kan jag ju ge bort den flaskan.
    Jag drabbades av köpbegär när vi var i Danmark, det var ju så himla billigt vin där.... jag sparade ju massor på att handla där
  • Kaffemoster

Dallas, vad är du för en tant som inte kan sticka och virka?!!
    Vin och ljus låter som en toppen present! Eller kanske bruna handdukar .. HAHAHA .. det var visst i en annan tråd (Billigaste- bröllopsgåvorna-tråden)

REGN! Efter många veckor av total torka har vi äntligen fått ett par droppar regn!!!! Sjöarna har börjat torka ur och man får inte vattna ... Regn .. mer regn ... Ganska läskigt när vattnet börjar ta slut ...

• zukigirl

Hallå alla mina härliga tanter! Tur att ni håller igång tråden när jag sviker!
    a02270: Jag köper gärna en kopia av dig om det är möjligt! Skulle vara gör-skoj att se den igen!
    Om två timmar åker vi till deutchland... bröllops-sprit ni vet

• Gotland08
    min m2b är där just nu och handlar drycker till bröllopet. Idag blev det visst en massa champange
  • zukigirl

Jodie: Kaffemoster bor "over there" Det stora landet i väst du vet... Har tydligen varit problem med torka där ett tag. Vilken helg jag har haft!! Var i tyskland o skulle införskaffa lite rolighetsdryck till festen men fyyyy faaaan vad det blåste!!! Båten gjorde ganska kraftiga dykningar kan jag säga. Túr att man inte har anlag till sjösjuka!

• Dallas

Ujuj! Inte roligt med kraftig sjögång!
    Jag vill också åka till Tyskland och handla, snart! Visst är det kul? Man blir som en unge vid godishyllorna Man blir också lite löjligt snål av nån anledning.... Hittar man t ex 70 cl Bacardi och Smirnoff för 99 kr (som jag köpte i Danmark) så undrar man " Finns det inte billigare?" moooaaahahaha
    Jag kollade på www.calle.dk Sååå himla bra priser på cider. Gud vad jag blev törstig nu då!!!!!

• zukigirl
    Vet precis vad du menar! Calles har vi handlat det mesta på men faktiskt så är vinet billigare på Lidl. Om man nu nöjer sig med vin som inte är väldigt fina. "vanligt" vin hittar man billigt där om du förstår vad jag menar. Bordershopen har ett enormt utbud men är lite dyrare.
  • Dallas

zuki
    Jag vet vad du menar . Det som var tråkigt i både Rostock och Stralsund, det fanns ju inte cider inte sån där god söt vanlig iaf. Men vi hittade ju massa annat smaskens.... Nån typ av Pops sm fanns i blått eller rött var väldigt god. Men tyvärr färgade de blå av sig Min svägerska köpte bara blåa och drack glad i hågen en medan vi väntade på inpackningen i bussen. Så tittar hon på mig helt allvarlig och säger" ÅÅÅ va gott!"Jag höll på att skratta ihjäl mig, hon var helt blå runt munnen OCH på tänderna Jag öppnade ingen sån innan vi kom hem kan jag säga

• Dallas

näe inte senare mens utan SOM ska det stå....

• Dallas

Jag var ju hos en kompis igår på inflyttningskaffe... Ja jag kokade gröt och tog med Hon blev först paff, men skrattade gott!

Sen tog jag fram de riktiga presenterna. Vin, mörkgråflammig ljuslykta med grått doftande ljus i(skitsnygg), en bukett med rosa gerbera och nåt rosa runtom.

NIX inte nån brun handduk!

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!