• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Kaffemoster

Har inget roligt at bidra med .. Alla på jobbet verkar sura och gnälliga. Fick mig en omgång i morse. Ingen bra start på veckan ...
    Men jag läser glatt era roligheter
    Zuki, du får skynda på bröllopet! .. så att kläderna passar på den stora dagen!
    Har du bestämt bukett ännu?

• Dallas

Stackare! Värsta starten på morgonen!

På mitt jobb gnälls det och masas det hela tiden nu urrrkkkk. För många surkärringar på ett ställe.... Så har vi aaaallllltttiiiidddd gjort menalitet

• Kaffemoster

Här är det mest män .. men dom är surkärringar dom också
    Blir så less .. Här har en kund rapporterat ett problem med vår mjukvara ... då sitter support avdelningen på problemet i flera veckor .. sen försöker dom fixa själva i ytterligare några veckor .. sen skickar dom problemet till oss (fredag eftermiddag). I dag är det full panik för kunden vil ha svar ... Jisses ... Tur nog så får jag inte får panik i första taget .. blir bara irriterad på alla idioter ...
    *Paus ... min chef tittade förbi* .. dagen blir bara bättre och bättre .. Han ska gå på semester just under vår kvalitets audit .. Javisst vill jag hemskt gärna vara ställföreträdande under hans frånvaro .. speciellt under kvalitets audit'en ... NOT .. Fast han är faktiskt en av de bästa chefer jag någonsin jobbat för .. Skulle kanska ha postat i Gnäll tråden istället ...

• Yllo

Aj aj ja Jag lider med dig och din rygg Dallas! Vi får inte heller massage på mitt jobb, men så är jag ju landstingsanställd slav också (eller är det landstingsköpt kanske). Nejdå vi får snällt gå till sjukgymnasten eller privat och pynta själva vi med! *suck*

Jag sitter här hemma och retar upp mig mer och mer.. Har ju tagit semester för att kunna vara hemma när rörisarna är här och drar de nya rören och hänger upp elementen. Går när dom gick hem så sa dom att dom skulle komma idag vid 8-tiden. För mig är det att man kommer 7:50-8:10 och nu är klockan redan 9:30!!! och ingen jävel har dykt upp än!! Jag bara avskyr när folk inte kan passa tiden!! Visserligen är jag ju ledig, men det finns ju roligare saker att göra än att springa och kolla ut genom fönstret för att se om kräken kommit än...
    Försöker dock intala mig att det redan är varmare i källaren när två element är upphängda (dom är inte ens inkopplade än *asg*)

Zuki.. Det där med att höra röster gör jag med ibland. Kom dock underfund med att någon jäkel lämnat radion på i källaren.. men det var först efter att jag allvarligt börjat misstänka att jag led av hallusinationer
    I morse var jag helt övertygad om att jag antingen blivit galen eller att rörisarna kommit extra tidigt när jag hör röster från källaren, det visade sig att min man och hans arbetskompis står där nere och diskuterar hur dom ska bete sig för att koppla på släpvagnen bakom kollegans bil när den inte har dragkrok *pust vilken lättnad att det inte var jag som blivit helt knäpp*

• Liinda_e

För mig är det att man kommer 7:50-8:10 och nu är klockan redan 9:30!!! och ingen jävel har dykt upp än!! Jag bara avskyr när folk inte kan passa tiden!!

hahahahahahahah jag vet vad du menar ..jag e likadan

• a02270

Åh Barbapappa, Dr Snuggles, Trolltyg i tomteskogen..

Såg Trolltyg för nån månad sen, den är fortfarande lika rolig..:D:D:D:D:D

Liinda, självklart är den med dipp ;)

• Yllo

Jag har Trolltyg i tomteskogen på DVD Har tagit några år att lyckas spåra den.. men så var det en taxichaffis som jag åkte med en dag som sa att han kunde fixa fram den åt mig! Kostade väl en ca 200 kr eller så.. men jag hade varit beredd att betala mer bara för att få filmen.

För 2 år sedan fick jag veta orsaken till att den inte visas på tv längre... Den kopians som SVT hade har brunnit upp i en brand i deras filmarkiv för flera år sedan

• Yllo

a02270: Det är inte vad en tjej som jobbar på SVT sa till mig. Hon berättade att det varit en stor brand i ett av deras filmarkiv och att just Trolltyg hade brunnit upp. Tydligen hade dom försökt spåra vem som hade rättigheterna till filmen, men inte lyckats med den biten och därför har dom inte kunnat skaffa fram en ny kopia att visa.

• zukigirl

Hallo girls! Ledsen att jag inte hinner med er så mycket just nu... Men här är fullt upp... Just nu önskar jag bara att det förbannade bröllopet vore över...

Jag älskar Trolltyg! Har försökt få tag i den men det går ju inte! *ledsen* Är så underbart när trollmamma säger:"Nuuu ska jag gå och göra mig vacker" * Just love it!

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!