• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Dallas

Tröttsamt att bli "utslängd" från Bt, att man inte är inloggad fast den gröna pluppen lyser

Förresten skulle det ju såklart stå NÄR i förra inlägget inte ner vi kliver osv my deeerrrr ggooooodddd va trött jag blev plötsligt. Dr House; KURERA mig eller alarmera mig....

• Liinda_e

NUUUUU(U vill veta nu nu nu nu nu nunun nu huuuur gör du??????
    sääääg jag spricker ...snart .....

• Fru Nilsson 1/7-06

Dallas

Åhh, visst var det ett bra avsnitt i House igår. Jag såg fram till de började testa biopsin, sen somnade jag i soffan och vaknade av nyheterna...
    Ska tillägga att dett inte hör till vanligheterna - att somna i soffan. Måste ha varit trött....

Vill du berätta för mig hur det gick för den lilla killen?

• Dallas

PSSSSSTTTTT Fru Nilsson*viskar* se hit!!!!!!!

*viskningsharkel*
    Ja råkade missa slutet på House igår Jag gjorde samma som du... fast till 22,30 sådär. Den där j-vla John Blund kom på visit i första reklampausen.....

• Dallas

Vilket enormt drag det är i den här tåden ikväll

Ikväll ska jag (försöka iaf) se Förlossningskliniken på Tv4Fakta. Gillar den kanalen, de sänder massor med bra program! Så hörde jag på jobbet om nåt på Svt, Mia & Klara tror jag det avr. Nån som sett det?? Jag får väl zappa eller bara zzzzzzzz Vem vet?

• Yllo

Jag missade första halvan av dr House, men såg slutet Han hittade sjukdomen till slut och dom lyckades kurera den lilla killen och den gamla tanten som dog för många år sedan fick äntligen vila i frid för vår kära dr House!

Såg någon på det där programmet om de där paren som hade så många barn och ville ha fler?? Vissa hade ju 13 st barn och ville absolut ha fler ungar En mamma, änka, och hennes 10 ungar blev t.o.m. vräkta från sitt hus då mamman inte hade råd med amorteringarna.. Hon träffade dock en ny gubbe på slutet och funderade på att skaffa 10 ungar till med honom! Ett par hade 13 ungar, mamman var 45 år gammal och ville promt ha ett 14:e barn. Hon åt hormoner för att bli gravid och inget hände.. till slut gick dom till en läkare som konstaterade att hon inte hade någrra ägg kvar, trots ägglossning, och att det var över 2 års väntetid på en äggdonation.. och läkaren ville absolut inte sätta upp dom på väntelistan för äggdonation. I slutet av programmet sa dom dock att dom kämpade vidare för att få barn nr 14.
    Nog för att jag förstår att man älskar barn.. men så många? Man ska ju ha råd med alla dessa barn också.

• Dallas

Yllo
    Du är en raring!!!!(vaken också ) Tack!

Det där programmet om storfamiljer har jag sett.... Ja vad säger man? Är det en sport att skaffa så många barn Har man så många friska barn och är frisk själv, borde man vara glad för det man har. Vad som helst kan ju hända under graviditet/förlossning även om man varit med X antal ggr. Är man dessutom över 40 och har 13 barn, kan man ju vara nöjd. Eller är det jag som har fel? *hukar mig för flygande objekt*

• Yllo

Näää.. jag tycker nog också att om man är över 40 och har 13 ungar så kan man vara nöjd... speciellt just den där mamman som faktiskt varit gravid 22 ggr (13 partus och 9 missfall).. hur kan man frivilligt utsätta sin kropp för den påfrestningen det är att vara gravid och få barn när man är över 40 och redan har många barn?? Det är väl en annan sak om man inte har några barn alls och gärna vill ha ett.... *hukar mig bakom Dallas för flygande objekt*

• Fru Nilsson 1/7-06

Yllo
    ...du är bäst... då kan jag kanske sova inatt!! *asg*

Är det nån av gamlingarna som har ett bra tips angående toastmadame/toastmaster - jag ska vara toastmadame när min bror gifter sig i slutet av nästa månad.
    Ni kan väl skicka det som ett gb-inlägg lr nåt?
    Jag menar bara att det behöver inte ligga i denna tråden...

• Dallas

Fru Nilsson 1/7-06 skrev 2007-09-20 18:42:14 följande:

Yllo ...du är bäst... då kan jag kanske sova inatt!! *asg*Är det nån av gamlingarna som har ett bra tips angående toastmadame/toastmaster - jag ska vara toastmadame när min bror gifter sig i slutet av nästa månad.Ni kan väl skicka det som ett gb-inlägg lr nåt?Jag menar bara att det behöver inte ligga i denna tråden...
    Kolla i din gb
Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!