• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Kaffemoster

Jag och min ditsläpade man var på kurs i konsten att rehabilitera ekorrar i helgen ... Ni med hundar och katter tycker kanske att ekorrar är bara trädråttor .. men våra tama ekorrar på baksidan är våra självständiga husdjur ...
    Dom var sååååå söööööta ... Den minsta somnade i min mans kupade händer efter ett mål med mat ur en en spruta med liten napp istället för nål. En av ekorrarna hade ett bruten ben i stödskena ..

• Liinda_e

lever du i disney land?

(förlåt varit sån hela dagen,vet inte vad det är med mej)

• Dallas

Kaffemoster
    Jag gillar ekorrar! Mormor had ett par halvtama ekorrar i sin trädgård en sommar när jag var yngre. De var jättesöta. Tyvärr blev de överkörda Mormor och jag var förtvivlade. Den ena brukade komma in i hallen o kika, för att sen blixtsnabbt springa iväg igen.

• Liinda_e

morfar hade en på landet som vi döpte till kurre....han fanns där hela min barndom (har fattat nu att det kanske var flera olika)

• Dallas

Man(jag) blir lite besviken när de barndomsminnen man har visar sig vara lite fel ibland Att t ex min första egna katt "flyttade hemifrån för att hans mamma ville det"( jag var 5 år då )Han blev ju överkörd.....fick jag veta senare. Massor med snö VARJE vinter.. eeehhh inte sant, soliga underbara sommarlov VARJE år ...eeeehhh inte sant heller.

Sånt e livet sånt e livet*sjunger falskt och högt* och

ger min barn Ljuvliga barndomsminnen nu

• Kaffemoster

Det är ju tur att vi mest kommer ihåg de ljuvliga minnena .. om dom sen är helt sanna eller inte .. Det kallas lycklig barndom ..
    Nix, bor inte på Disney .. men snart kanske man får zoo känsla .. om vi får egna ekorrar att ta hand om .. Ekorrarna har två kullar om året, en omkring mars och en i augusti. Så om det inte blir några ekorr ungar för oss i år .. så blir säkert till våren.
    Hade inte en aning om att så många ekorr ungar faller ur boet eller blir övergivna .. och det är bara dom som någon hittat och rapporterat ..

• Dallas

Stackars små ulltottar! Så kommer det nån och"ber dem flytta hemifrån" *torkar en tår* Vi bor på landet, ser aldrig ekorrar här nu längre. Men hör å häpna; I Slottsskogen mitt i Göteborg så vi flera stycken i somras!
    SmileyCentral.com

• Liinda_e

jahg och hunden blev iväg jagade av en förra veckan den kastade kottar på oss fräste och stampade med fötterna...inte alls gullig

• Dallas

Anabola GHB Då blir dom som galna har jag hört på P1, tror jag det var

• Dallas

Jag borde logga ut nu. Jag ska ondulera håret, putsa rollatorn, laga mina mamelucker, baka sju sorters kakor innan läggdags.. kl.22 har jag beställt John Blund.

So long!

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!