• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Liinda_e

nä nu hör du nog röster igen för jag hörde inget

• Yllo

Vet inte hur man "koppsar" den, annars hade jag kunnat göra det och skickat till dig Zuki

• a02270

Zuki, ja det var ett bra förslag.

Ska se om jag kan fixa..

Godmorgon alla tanter!!

i dag är det Fredag, och det är dax att gå till frisören och bli helgfin.

• Yllo

Mmmm... fredag.. och jag som inte har tid att gå till frissan och få håret ondulerat Måste hem och vakta våra hantverkare *suck* Bäst för dom att dom blir klara idag! Annars kommer piskan fram

• Grodprins

Hejsan tanter,

Det var längesedan, men jag ser att det har skrivits friskt....har skummat igenom det mesta.

Frissan, ja där har vi ett problem, för i tiden kunde man minsann ringa och få tid samma vecka...jag har fått tid om tre veckor. Det är upprörande, jag får väl ha huckle på mig tills dess!!!
    Jaja, dagens ungdom har inte förstått det där med servicekänsla "sörper på munnen". Tur att helgens göromål blir att damma fotografier, kamma mattfransarna och baka kakor.

• Kaffemoster

.. och klippa matt trasor! Faktiskt så väver min mamma .. så om jag klipper matt trasor så väver hon en matta till mig. Min man gick ner massor i vikt för några år sen .. men han vill inte göra sig av med sina för stora kläder *suck* .. men minsann .. dom blir nu förevigade i mattan .. Hoppas han inte känner igen sina gamla kläder *fnissar förnöjt*

• Yllo

Min mamma vävde poppana och jag fick roa mig med att knyta fransarna till dem. Efter att mamma dog så sålde vi vävstolen i o med att jag aldrig lärde mig hur man skulle väva (riktigt synd faktiskt) och för att jag (och ingen annan i familjen heller) hade någonstans att ställa vävstolen.

Rörisarna blev inte klara idag! *suck* Bara ett rum kvar att dra rör och installera ellement i dock så det borde väl inte ta så lång tid till (hoppas jag)

• Blivande fru pettersson

Oh, Trolltyg i Tomteskogen. Världens bästa film och den första jag och min M2B såg tillsammans...

• Dallas

Alltså ingen som ondulerat sig idag
    Nähä, inte jag heller. Jag har tillbringat dagen på frimärksmässa i Borås... Min man samlar och jag gnäller över all plats denna hobby tar Ikväll får han då inte sitta och "dregla" över sin samling, jag hoppas att han ska göra annat

Farmor vävde mycket förr, men hon brydde sig inte ens om att fråga om jag ville lära mig. Hon visste väl hur det gick med stickning, virkning och broderier..... dvs INTE ALLS

Vad ska jag ge en kompis (vi ses tyvärr väldigt sällan) i inflyttningspresent?????? Jag ska dit i morgon eftermmiddag.

• Gotland08

Inflyttningsgröt Nej, skämt å sido... Det börjar bli mörkt ute, ljus i någon form är alltid välkommet. Sia brukar ha fina ljusarr. Det är lite neutralt men går alltid hem!

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!