• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Liinda_e

du är verkligen bra!!!!
    gillar din humor!!!!!
    men du skrev att du inte var klar....
    *skrapar lite med tårna*
    hrmmm man kanske kan få se det färdiga sen oxå....
    asså om det är ok...om du inte har ngt emot d...SNÄLLAAAAA jag är desperat!!!!

• zukigirl

Visst... Jag ska göra färdigt det den här veckan har jag tänkt. Skickar det till dig när det är klart.

• Fru Nilsson 1/7-06

zukigirl

Usch och fy för chefer som vill att vikarier lär upp ny personal och sen sparkar vikarierna istället för att behålla dem. Hoppas du hittar en bättre arbetsplats!

• Dallas

zuki
    Fy f*n så lågt av chefer som (oftast) sätter i system att bara ha vikarier ett tag för att sen lära upp nya! Ibland kallar de det för "anställningsstopp" ibland för "arbetsbrist" för att kringgå reglerna. De tror att de kan behandla folk precis hursomhelst Hoppas att du hittar ett annat jobb.

Vår chef ansåg att vi inte "behöver" sätta in vikarier på t ex möten, för vi klarar oss såååå bra för vi är ju sååå duktiga att vi turas om att gå på larmen. Jättebra personalmöte det blir då Folk behövs ju i vården, men med sån inställning så skrämmer hon ju bort vikarierna, det finns ju andra jobb.

Nu ska jag lägga mig på soffan och softa efter en hård arbetshelg. Jag ska faktiskt unna mig en Irish coffee , jag bjuder när jag kokat kaffet. Jag bjuder även på jordnötter ikväll! ( för min del kan vi låtsas att det är fredag )

• Liinda_e

jaaaa fredag ..det blir vi alla glada av!

• Dallas

Kaffet är klart nu! Det smakar underbart gott med lite smaskens i!!! Jag har dukat fram så ta för er nu! LA 8 PV over and out "Ses" i morgon!

• Kaffemoster

Irish coffee .. *slurp* .. jättegott!! Säger inte nej till sötsaker när det bjuds ...
    Man klagar ibland över bristen på jobbsäkerhet i USA jämfört med Sverige .. men det svenska vikarie systemet är ju helknäppt .. Visst är det enklare att avskeda folk i USA, men det gör ju också att företag och landsting (motsv) inte är lika rädda för att anställa ..
    Hur kan man anställa en helt ny person när man har en vikare som redan kan jobbet ... Verkar ju inte direkt kost effektivt ...
    Suck ...

• zukigirl

Nu flickor tänkte jag be om er hjälp. De flesta av er vet ju hur min klänning ser ut (den blåvita). Men vad faen ska jag ha för blommor till? Jag blir tokig snart! Hade tänkt ha bara vita rosor men jag tycker det är tråkigt om jag ska vara ärlig.... Vill ha lite färg i buketten men vet inte vad som passar... Snälla kom med lite förslag!

• Kaffemoster

Eftersom din klänning är ganska dominant så skulle jag ha en ganska lugn bukett, fast inte osynlig. Bara vita rosor kanske "försvinner" lite ... Kanske enkel rund (men inte för liten) bukett med rosor i någon färg du gillar .. skulle själv tycka att blå-rosa och/eller lila rosor skulle vara fint. Dom flesta färger är ju fina till marinblått ...

• zukigirl

mmm... har varit inne lite på lila-aktiga rosor. Dom är ju så vackra. Känner som du att en helt vit bukett skulle "försvinna" liksom...

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!