• Annastasia

kuvertavgift?

Vi har inte ekonomin att ha ens ett "litet" bröllop, med andra ord inga sparpengar. Att köpa förlovning + vigselring är alldeles nog för oss (känner mig som en fattigråtta)

Hur är det där med kuvertavgift?
    Betalar gästerna en avgift för att komma på vårat bröllop?
    Är det sniket att göra så?

• Svar på tråden kuvertavgift?
  • Gerda

jocelyn

Jag håller med dig - har också tillhört alla dem grupperna och klarat att spara ändå. Därför känns det väldigt fel att låta ngn annan betala för mitt bröllop, min fest.

• Wicks

jocelyn: fast här blir då alternativet att endra jobba eller inte ha några pengar att lägga på annat än mat och bostad typ. vi väljer att lägga vår tid på vår dotter och inte på att inbinga stora summor. visst kan vi skrmla ihop 800 kr, men det tar några månader och det krävs att vi inte lägger pengar på ngåot annat (kläder, böcker, osv). så då är frågna om man anser att de tär värt 800kr? Nej jag skulle itne lägga de tpå något bröllop.

• Anncha73

Gerda

Ha ha jo en herrgård..:D

Fast jag måste säga att själva disk här är ju rolig, alla har så skilda åsikter..:D

Men om man är arbetslös eller vad det nu kan tänkas vara så lever man ju oftast (inte alltid) på existens minimum, så då ska man egentligen bara ha hyra telefon å el + mat för att ens ha pengar över till annat..

Fast det e ju min åsikt då iof, behöver ju inte vara så heller..:D

Jag har oxå varit i situation där jag hade jättelite pengar, men jag hade då inte råd att spara en krona dessvärre..

• snart Frid

Tycker inte alls det är snålt. Vi gifter oss nästa helg och har tagit kuvertavgift på 250:-, men då har vi "avsagt oss bröllopsgåvor".

• succubusan

Kontentan av denna tråd är väl ändå att man gör som man vill. Alla tycker ändå olika.

• Anncha73

snart Frid

Okej å ingen har haft en kommentar på det då eller..?..:D

Lycka till på bröllopet!!

• Fru Nyberg

I vårt fall har släkt och vänner tjatat om att vi ska ha kuvertavgift, för de tycker att "det blir ju så dyrt för er annars"..... :D

Så visst är det så att alla tycker/gör olika! ;)

• Snart_FruL

Jag kan bara säga att jag önskar att min moster och hennes man hade haft fest efter sitt bröllop med kuvertavgift, istället som det blev att de gifte sig i smyg. De var tvungna att gifta sig på grund av att de skulle köpa en bostadsrätt, föreningen som äger husen var rätt kinkiga med att bara låta gifta par köpa. Och tack vare att alla deras pengar gick till bostadsköpet så hade de inte råd att ha någon fest.

Men hela släkten tycker det är jättetråkigt, för vi hade gärna velat vara med och fira dem på deras bröllopsdag.

• jocelyn

Min senaste kommentar handlar också om mer än bara ett bröllop. Det handlar ju om ens liv. Utan marginaler eller sparande så klarar man ju inte en oförutsedd händelse som medför extra kostnader.
    Det kan vara skönt att ha åtminstone ett problem "undanröjt".

• Cornelia-07

Anncha73: Jag vill bara säga att jag gillar ditt sätt att diskutera. Fast vi har olika åsikter så känner jag ändå att du respekterar min åsikt (tror jag i alla fall ) Kul med en konstruktiv diskussion.

Svar på tråden kuvertavgift?