joda
Jag har inte stött på det problemet, många tycker nog att man gifter sig bara en gång, å alla vet att det kostar å gå på resturang, å det är då ibland mer än 400:-/pers (eftersom vi har festen på ett ställe som tillhör en resturang) så alla vi har bjudit ska då komma iaf..
Jag va på ett bröllop i april å dom hade då 300:-/pers å det va catering mat,å det gick bara fint..:D Men det kanske e så att (åtminstone jag) inte tänker på om det kostar 300 eller 400 kr..Jag tycker det e trevligt iaf..:)
Mrs H (fd 4:e Maj)
Nja eller tja det e ju olika har dock inte varit på så många bröllop..Eller dom jag har varit på har haft kuvertavgift på 300-400:- så konstigt tycker jag inte det är..
Gerda
Hmm ja fast jag har varit på några bröllop å där har det varit kuvertavgift på 300-400:- å dom hade oxå sparat... Å visst gifta sig e gratis men festen efteråt är inte gratis, så gifter man sig vill man inte spara på nåt (om du förstår) jag menar inte att gästerna ska betala vår fest, det våra gäster betalar för är maten å tårtan + en del alkohol...
För visst är det ju så att (iaf jag) har då aldrig betalat mindre än 400:- för att gå på resturang (som vi då ska vara på)
l i s a
Du har helt rätt, men alla e vi ju olika i sättet att tänka runt kuvertavgiften..:D Självklart gifter jag mig om enbart min familj skulle betala 400:-/pers