11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
11 augusti: vi är båda uppvuxna med den gamla versionen och det är den vi känner igen som "vår" Fader vår. Så för oss var det ett självklart val. Dessutom tycker jag att den är vackrare.
Till vår glädje har vår präst precis samma tankar som vi!
Sno på du/ni!
En liten fråga till! Ska man ha nån slags "avslutning" av festen? Eller ska den bara "rinna ut"...? Hur ska ni göra? Vi funderar på att fråga pastorn om han kan säga nåt, och så kanske man kan sjunga en aftonpsalm eller nåt... Vad tycker ni om det?
sussen2007 och ElenaMaria: Nu har ni också mail!
nyss hemkomna från vigsel samtal samt övning med prästen. åh vad jag längtar nu.
ska skriva klart vigselprogrammet nu på em när jag har hela ordningen klar för mej.
har ju lovat att berätta om möhippan också lördagen den 30/6:
dagen då min m2b skulle få sin svensexa, när han trodde han skulle på en kompis svensexa.
jag skulle jobba och började egentligen 14 men tänkte få det gjort så jag ringde jobbet och jag kunde komma redan kl 10. Så jag bad mamma och pappa komma hit (vi hade ju bestämt redan innan att de skulle vara barnvakt), visst de kom och jag stressade runt som en tok för att hinna iväg.
mamma gav mej ett brev att läsa och då gick det upp för mej jag ska visst inte jobba, för i brevet fanns instruktioner för dagen, vad jag skulle packa i medföljande väska och vad jag skulle ha på mej (valfritt i färgerna grönt/gult/lila/rött/mönstrat) fick också en docka Kaj-Ragnar i baby björn sele som skulle med.........
10.10 skulle jag ta buss 500 upp på stan (det fanns 20:- i kuvertet), hoppa av vid Lidl och gå till namngivet fik där skulle jag ange lösenord "karatepinnen" och så få vidare instruktioner.
På fiket fick jag ett nytt brev -gå till namngiven klädbutik (där fick jag ett stort paket) osv. sista anhalt var apoteket. På de olika ställerna skulle jag utföra vissa grejer och dokumentera med engångskamera (typ låta Kaj-Ragnar rida karusell) Naturligvis smög dom på mej med filmkamera hela vägen.
Efter apoteket fick jag gå till stadsparken där alla väntade, det blev picknick, lite frågor och mycket snack.
Ögonbindeln åkte på och vi åkte iväg i bil. Efter en stund hade dom snurrat bort mej så jag inte visste var vi stannade. En kort promenad senare gick vi in någonstans, där åkte ögonbindeln av. Vi var nere på församlingsgården där skulle det bli skivinspelning i studio..........Låten var "whats the colour of love" med Lili och Sussie, WOW vad roligt det var. Efteråt blev det musikvideo inspelning nere på bryggan.
Bilen gick vidare till stadshotellet med relax, bastu och bad.
Jag fick nu äntligen öppna det paket jag fått i klädbutiken....där i fanns kvällens outfit. blommig klänning, stickad kofta, halsband/slöja/krona (som jag själv handlat till tärnans möhippa för 2 år sen) sedan fick jag även ett skärp och en röd handväska.
Vi åkte vidare hem till tärnan för middag, dildoparty och singstar. Sedan åkte vi ner på krogen och sommarfest. Självklart hade jag Kaj-Ragnar med även dit.
Men nu hade magkatarren slagit till med full kraft och efter en halvtimmes krog kul bad jag om att bli hemskjutsad.
Jag fick sova hemma hos mamma och pappa, då de sov hos oss med barnen.
nu väntar jag på vad de ska göra med alla kort, videoinspelningar och skivan men det blir väl en överraskning på bröllopet sen.
sussen2007: Vi kommer låta vår toastmaster annonsera att kl 2 måste alla vara ute ur lokalen, men svärföräldrarna serverar vickning hemma hos dem så alla är välkomna dit en sväng.
irrepirre: Kul! Vi kom också precis tillbaka från prästen.
Nån annan som ska ha avrundning av festen?
Vi har tillgång till vår lokal hur länge vi vill, så det är svårt att sätta en tid också...
Irrepirre: Låter som en helkul hippa! Du fick singstar du med ser jag.
Jag tror också att bilder och annat kommer uppmärksammas på bröllopet.
Tråkigt att du fick lov att åka hem, men sådant kan man ju inte rå på. Verkar i alla fall som att din dag och kväll fram tills dess var lyckad!
sussen2007: vi har precis som Lilla Li lokalen till kl 02. Det kommer våra toastmadammer berätta tidigare på kvällen.
Jag betvivlar att vi är kvar till dess (även fast jag gärna skulle vilja vara med och festa med alla så länge som möjligt så kommer jag nog också längta efter att få vara själv med min man! ).
Kl 01 sänks musiken och 01.30 stängs den av, så det blir nog en "naturlig" avrundning.
Skulle ni tycka att det var "obehagligt" om ni var på bröllop som hade en liten aftonbön som avslutning? De flesta av våra gäster har kyrklig bakgrund, men alla har inte det. Vill ju inte att nån ska tycka det är jobbigt...