• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • 11 augusti

Jag kommer att ha vita rosor, callor och lite grönt Callor till m2b och son. Minibuketter till brudnäbbarna - 3 rosor, 1 calla och grönt. Var klar ganska snabbt över att jag ville ha ungefär så, trots att m2b ville att jag skulle ha röda rosor. Han håller med om att det var jättesnyggt med det vita istället.

• sussen2007

Nej, jag har nog inte velat med blommorna, men det beror på att jag inte vet hur jag vill ha dem. Så floristen har fått veta färger och lite form och har sen fria händer! :) Spännande. Har lite oro över att jag kanske inte vill ha den "liggande på armen", vilket jag råkade svara ja på när hon frågade... Fast att jag inte alls hade tänkt det så... Kanske ska gå in där en vecka innan ändå och prata en gång till.

• ElenaMaria

Cameline
    Jag har också velat jättemycket men nu tror jag att jag bestämt mig för en bukett i vitt, med liljor (ev. dom som är lite röda inuti) vita och creme färgade rosor samt lite grönt. En liten droppe ska det vara, inte mycket som hänger
    sussen2007
    Vi ska dans avals, men har inte tänkt så mycket mer på den saken...får fundera lite på det. Vi ska inte ha presentöppning, dels för att vi har önskat oss bidrag till bröllopsresa och dels för att vi tycker att de tär lite av en "party killer". Av samma anledning tar vi bröllopstårtan direkt efter varmrätten, med en rejäl bensträckare innan.

• Cameline

Har nu bokat ytterligare en tid nästa vecka med florsiten så jag vet pcis vilka färger allt kommer att ha..

Bad om ursäkt i mailet om min numera hysterika läggning
    *pust*

Hur ligger ni till vigselprogrammässigt sätt samt menyer???

Har ni allt klart??

• Kakan -07

Vårat vigselprogram är helt klart, utskrivet och stämplat på! Skönt!
    Festprogrammet är i stort sett klart också, på datorn. Har 6-7 gästpresentationer kvar (alltid de sista som är svårast), men sen är det klart! Jätteskönt, eftersom jag hört att det är sådant många sitter med sista veckan. Och DÅ vill jag inte hålla på med det.
    Dock är det ju vanskligt att skriva ut redan nu OM det nu skulle vara någon som får förhinder. Men vi kan ju ändå inte vänta till dagen innan... hur tänker ni andra?

Menyn har vi skrivit in i festprogrammet.

• sussen2007

Ska precis börja knåpa på det där med vigselprogram... Vi har bestämt vad som ska ingå under vigseln med musik och allt sånt, men hur mycket ska man skriva ut i programmet egentligen? Räcker det med psalmerna, namn på musikstyckena, in- och ut-march och namn på medverkande? Eller ska man skriva ut alla programpunkterna?

• sussen2007

Är det nån som vill lägga in en bild på sitt vigselprogram för lite inspiration?

• ElenaMaria

Och jag vill så gärna se vad ni andra har för text i vigselprogrammen.......

• 11 augusti

ElenaMaria:
    Vi ska ha vigselsamtal i morgon eftermiddag. Kan återkomma med besked om vad vi kom fram till då. Preliminärt har jag utgått från vigselordningen på Svenska Kyrkans hemsida.

• 11 augusti

Sussen 2007:
    Jag hade nog tänkt använda vigselorningen i vigselprogrammet, med tillägg av namn på medverkande. Eventuellt kommer jag att lägga till texten på den alternativa texten (bröllopstexten) till Den blomstertid - om det är ok med präst/kantor att använda den.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3