11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Kakan -07
Tack! Jag pratade med min sambo förut och vi bestämmde att vi ska sitta ikväll och fixa med borden och när det är klart kan vi boka bord stolar dukar mm, och det kommer att kännas skönt när det är klart. Vi ska även försöka beställa trycksakerna, om vi inte får tag på de som inte svarat är får vi väl beställa placeringskort för dom, det är ju inte där de stora pengarna ligger.
Och i nästa vecka ska jag försöka få tag på BH som jag kan ha under klänningen, åka till floristen och boka buketten, lämna in överdelen av klänningen till skräddaren för att ta in den lite. När det är gjort kommer jag förhoppningsvis att känna mig bättre till mods. Tack igen för dina uppmuntrande ord!
På lördag blir det svensexa så vi kommer inte kunna planera mycket i helgen tyvärr. Hade velat få bukt med bordsplaceringen - går verkligen och drar mig för att ta tag i det... Uj vad jobbigt!
Låter som att det går att få ordning på!
Även fast det ibland känns som att det är sååå lite tid kvar, så är det ju ändå drygt 5 veckor och på den tiden hinner man göra mycket!
Hoppas att det ordnar sig och att du och sambon kan hjälpas åt - så att du inte är helt slut av stress när dagen äntligen är här!
ElenaMaria : Allt blir bra...
Jag känner igen mig själv..jag är faktiskt lite nervös jag med och tänker varje dag hur man ska hinna med allt som finns kvar..Men vissa dagar faller flera saker på plats.. allt löser sig till slut ska du se!
Ljudanläggning kan man ju hyra..koppla den till en laptop och kör en playlist därifrån..klart..
Lilla Li, vad roligt för din sambo!
Bordsplaceringen är lite knepig, men jag upplevde ändå att det gick lättare än väntat. På två kvällar hade vi det i stort sett klart. Första kvällen gjorde vi det hela grovt och blev klara över vilka som var svåra och så. Kvällen därpå hade vi hunnit fundera på de svåra och kommit med lösningar, så då blev det klart!
Vad jag menar är, ni kanske kan ta det en vardagskväll?
Bruden Ringman : Vilken fiiin tärn bukett, den påminner lite om den jag ska ha..tinypic.com/view.php
Kakan -07. Jo det ordnar sig säkert. Har försökt lite själv och tycker det är grymt svårt. Men än är det ju ingen brådska. 5 veckor kvar!
Äsch länken funkade inte men jag tror ni redan sett den..
Idag blir det att fixa bordsplacering och göra layout till menyerna..
Vad består era bröllopsmenyer av förresten???
Cameline: Vår meny är följande
Förrätt
Laxtartar med vanilj & senap. Toppad med sikrom.
Dryck: Staropramen och snaps
Varmrätt
Hjortytterfilé med madeirasky och pumpacréme.
Serveras med rönnbärsgelé.
Dryck: Penfolds Thomas Hyland
Dessert
Passionscheesecake serverad med
rårörda bär och mandelspån.
Dryck: (något portvin)
Vår meny:
Förrätt - Calvadosgravad laxfilé med enbärsäpplen och äppelreduktion, till det ett vitt vin.
Varmrätt - Chili- och vitlöksstekt lammfilé med svampquiche och kraftig madeirareduktion, till det ett rött vin.
Efterrätt - Vaniljpannacotta med rårörda jordgubbar och mjölkchokladmousse, till det kaffe eller te och avec.
Sedan öppnar baren där man kan köpa vad man önskar att dricka - både alkoholfritt och lite starkare.
Mmm nu blev jag hungrig!