• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • Lilla Li

Kakan -07: Lax, madeira och rårörda bär - likt vårt!

• Kakan -07

Lilla Li: Haha! Ja, verkligen!
    Vi har också som ni att baren öppnar efteråt.

Vi har bestämt oss för att inte ha någon tårta utan serverar kaffe, avec och chokladpraliner istället. Vi är inga tårtmänniskor och jag bara ääälskar praliner! På många bröllop jag varit på har det dessutom knappt ätits något av tårtan eftersom folk är så mätta redan efter en 3-rätters.
    Hur gör ni?

• Lilla Li

Kakan -07: Nej vi skippar också tårtan. Är så fruktansvärt trötta på tårta - det blir för maffigt. Efter vår middag passar det med choklad, så efterrätten blir lite chokladig bara. Praliner hade ju varit underbart gott!

• Cameline

Jättebra menyer!!
    Jag blev också hungrig..

Här är vår;
    Vi tänkte köra på ett svenskt tema..då det kommer många från utlandet..

Förätt;
    Löjromstoast med Ramslök och Vaktelägg

Huvudrätt;
    Renkalvfilé ? liten pytt på savoykål & tranbär ? portvinsreduktion
    råraka på mandelpotatis & persiljerot

Veg alt;
    Hälleflundra ? potatisfondant ? Champagnesås

Efterätt;
    2 tryfflar ? Citronsorbet

Också tårta..kommer noga vara proppmätta men vi ville definitivt ha tårtan..vi älskar tårtor i alla dess slag..

• Lilla Li

Just det, måste ju tillägga för våra allergiker då. Fisk- och skaldjursallergikerna får parmaskinka istället för lax till förrätt. Mjölkallergikern får potatis istället för svampquiche till varmrätten och pannacotta utan mjölk.

• Kakan -07

Jag vet faktiskt inte riktigt vad våra veganer får istället... cateringfirman har bara sagt att de ordnar med ett alternativ. Hoppas att det blir bra.

Vi har inte fått särskilt många anmälningar om specialkost. Det är lite oroväckande för jag funderar på om folk glömt att säga det när de anmält sig. De som står oss nära vet jag ju om, men INGEN annan har sagt något.
    Själv glömde jag att fråga när folk ringde...
    Samtidigt känns det som att, jaha, vad kan VI göra nu? Vi uppmanade på inbjudan att anmäla sådant när de OSAde och om de inte gör det så får vi ju bara anta att det inte är några specialiteter..
    Lite jobbigt, man vill ju ändå inte stå där på middagen och DÅ kommer folk på att de glömt berätta...

• 11 augusti

Vilka goda menyer!

Vi kommer att ha följande på vår meny:

Förrätt: Örtfylld gravlaxrulle med sikromssås, dryck: vatten/lättöl & snaps

Varmrätt: Kalvytterfilé med god sås, varm sparrissallad och festgratäng, dryck: rött vin/starköl/vatten

Kaffe m avec och tårta

• Lilla Li

Får jag bara lov att berätta om min söta blivande man!

I förrgår lyssnade vi igenom en massa psalmer och läste olika texter för att bestämma oss för något. Han grät och grät.

Igår var vi ju som bekant och träffade prästen. Min kille började gråta 15-20 ggr. Han blev känslig när vi skulle gå uppför altargången, när vi låtsades att han trädde på ringen på mitt finger, när vi fick berätta om varför vi är så rätt för varandra. Så söt.

Och nu mailade han att han gråter när han lyssnar (igen) på psalmen vi ska gå ut till.

Ääälskar att ha en så känslig man!

• 11 augusti

Lilla Li:

Han verkar onekligen väldigt gullig din blivande. Får se hur det går hos oss i eftermiddag hos prästen... Rapport kommer.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3