11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
irrepirre : Kaj-Ragnar ..hahaha..Låter som jättekul möhippa!!
Vi har också lokalen till 02.00..men vi komemr sova över på stället så vi drar väl oss tillbaka runt 02.00 slaget och efter vickningen
sussen2007 : Jag skulle inte tycka det var obehagligt men jag vet att en del av mina gäster skulle nog ta illa vid sig..många är icke troende och vi gifter oss enligt katolsk vigselordning..undrar hur folk regerar på det..
Kakan -07 : Vilket bra vigselprogram...kommer som vanligt "sno" lite..Jag är inte så bra på att komma på saker..glömmer faktikt det mest..
Cameline: Tack!
På lunchen passade jag på att gå och köpa "pärm-papper" till festprogrammet. Har tänkt skriva ut det på vanligt papper (fast gräddvitt istället för kritvitt) och så ha en "pärm" i lite tjockare papper som är mörkrött med vår stämpel i vitt på (har i alla andra trycksaker haft vitt papper och röd stämpel). För att hålla ihop "boken" har jag köpt pärlermorvitt papper som jag skär 5cm breda remsor av och sätter som ett band runt hela boken. På det vita skriver vi också namnet - så då har vi festprogram och bordsplacering i ett och samma!
Vad tror ni?
Jag har suttit nu och vikt alla "pärmpapper" och skrev ut det nästan färdiga programmet på vitt papper och lade i för att se hur det blev och jag tycker det känns bra!
Tänk så skönt att ha det nästan klart!
Kakan -07: Tror det blir jättebra. Tänkte göra likadant själv. Med tjockar pärmpapper och inlaga i vanligt papper.
Irrepirre, kul möhippa Men vad synd med magkatarren. Försök att stressa ned inför bröllopet så att den inte hänger kvar då.
Såg att ni andra diskuterar flitigt om blommor, vigselprogram, festprogram, avslut av fest, dans på festen etc.
Så här ser det ut för oss:
Vigselprogrammet har vi ett utkast till, vill att prästen kollar det innan vi trycker det så att det stämmer överens med hennes "program".
Festprogrammet har vi precis börjat fila på vad gäller gästpresentationerna. Vad har ni andra mer med i programmet än gästpresentation och meny med dryck?
Vår meny är spikad och klar, bara kvar att kolla drycken.
Vi kommer att ha ett band som spelar på festen så att vi alla kan röja och dansa. De kommer att ta paus bort emellan då slår vi på CD-skivor som vi håller på att bränna. Våra gäster gillar helt klart att dansa.
Festen kommer inte att ha ett förutbestämt slut, utan vi håller på så länge vi har gäster kvar. Vi älskar båda två att ha fest och har lagt ner mycket tid och energi på denna fest så vi vill kunna njuta så länge som möjligt av den. Vickning kommer vi att servera på festen, men sedan får den gärna fortsätta efter det. Vi har lokalen hela dagen efter (söndag) och åker på semester/bröllopsresa på måndagen så då känner vi att vi har en vecka för oss själva att bara njuta av varandra.
Blommor har vi bestämt, det blir en bukett av vita rosor och ev limgröna rosor och grönt texas gräs, sedan blir det corsage till m2b och barnen med ros och texasgräs på något sätt som påminner om brudbuketten, men det får floristen fria händer att fixa. Så här hade vi tänkt brudbuketten:
www.bernzonsblommor.nu/view_image.asp&p2=Tre%20sorter&p3=Vendela,%20Ester%20och%20Kameleont%20med%20texasböjar%20som%20dekor
Vi håller även på att kolla vad vi ska köpa för blommor till bordsdekorationerna, och jag är himla sugen på vita kallor, de är så himla vackra, men satans vad dyra, speciellt när vi behöver 14 stycken
Irrepirre
Du verkar med ha haft en toppendag, bortsett från magkatarren. Grattis
Ni som skrev att ni snart var som enda kvar att bli hippade, JAG är med kvar... känns lite läskigt=)
Vad ni har varit flitiga i tråden.
Vi har haft planeringsmöte här ikväll och rätt var det är bestämmer svärmor att det inte ska vara snaps, men då blev jag arg, för det ska det visst vara! Om inte för annat så för toastmaster skull!
Sussen 2007
Jag skulle nog tycka att det var lite konstigt, men det är min åsikt och jag är inte så kyrklig, men har ni många som är det kanske det passar jättebra!
Cameline: Vi ska inte ha något band som spelar så vi behöver ha en låt som redan är en vals, inspelad att köra på cd? Men det var verkligen en lång lista du skrivit!
Sussen2007: Vi ska inte ha dans på bröllopet, vi ska bara köra en brudvals. Tror det blir bra ändå! Presenterna kommer vi öppna dagen efter, tillsammans med våra familjer.
Jag har också funderat om vi ska ha någon avslutning, typ nån bön. Beror nog på hur man är som personer. Kanske några av våra gäster skulle tycka det va lite annorlunda men då får de göra det. Det är vår fest och tror inte att någon skulle ta illa vid sig i vilket fall...
ElenaMaria: Vigselbön borde betyda förbön, Herrens bön (Fader vår?) och välsignelsen, Det är den bönen som är på en vigsel och det kommer efter själva vigselakten men före talet?
Irrepirre: kul möhippa!!
Vi ska nog dansa valsen till Jonas Gardells Aldrig ska jag sluta älska dig.
Vi har vår lokal hela söndagen med, så vi kommer inte ha avslut, ja isåfall om man räknar frukosten dagen efter för dom som är kvar.
Hu, nu börjar det verkligen dra ihop sig. Jag ska göra uppsättning och smink imorgon, pirrigt. Sen är det dags att testa klänningen igen på fredag.
Just nu är planeringen inte alls rolig. Vi har så många lösa trådar som jag inte lyckas knyta ihop så jag blir bara stressad. Vi vet fortfarande inte hur många som kommer, så jag kan inte beställa trycksaker eftersom vi ska ha tryckta namn på placeringskorten. Vi har ingen ljudanläggning än, så jag vet inte hur vi löser musikfrågan, vi har inte bestämt vin så vi kan inte planera in en shoppingresa till tyskland. Min blivande har inte haft tid att hjälpa mig att kolla mått så att vi kan beställa bord, stolar, dukar mm. Jag har inte fått den rätts kjolen til brudklänningen än osv osv osv. Och det är bara lite drygt en månad kvar.....
ElenaMaria, vad jobbigt att det är struligt nu och att sambon inte har tid att hjälpa till. Har ni provat några olika viner än, eller måste ni göra det med?
Förstår att det känns stressande, men försök ta ett djupt andetag och ta EN SAK I TAGET. Det brukar bli lättare då än när man försöker lösa allt på en gång.
Hojta till om det är något vi kan hjälpa dig med här.