11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
sussen2007: Skicka ett mail till kookien@gmail.com så kan jag maila över vårat kyrkprogram.
Skulle också behöva få se era vigselprogram om jag får..
Känner mig helt lost inför detta moment
gullfiber@hotmail.com
Kakan-07:
Kan jag också få ta del av ditt program?
absolut, skriv din adress här eller maila så skickar jag över!
Nu har jag mailat till två av er. Gissar att det är av sussen jag inte fått adress. Släng iväg ett mail vid tillfälle så grejar jag det!
Här är min adress: susanna_and@hotmail.com
Kakan - 07
Har du lust med en till?
elena.hellden@spray.se
11 augusti
Gärna, det får du gärna göra. För som jag skrev innan tyckte jag vår präst sa lite annorlunda än vad som stått i andra program jag sett. Men jag antar att det är det han säger som gäller...
Kakan-07:
Tack. Det var väldigt likt det utkast jag redan gjort. Bra idé att lägga in Fader Vår, det tror jag att jag ska kopiera om det är ok. Får man fråga varför ni valt den gamla versionen istället för den nya? Kan själv inte den nya som ett rinnande vatten, men väl den gamla - det vore ju enklare...
Nu har vi varit och träffat prästen för första gången. Fick öva på att gå i kyrkan (pirrigt!), hur vi skulle stå och hur vi ska göra med ringen. Riktigt kul! Sedan hade vi ett långt samtal om vårt förhållande och hur vi är som personer. Vi gick igenom hela vigselordningen också, så nu är den spikad. Ska göra färdigt vigselprogrammen nu så har jag det gjort. Såhär blir det:
Ingång, Mendelssohns bröllopsmarsch
Psalm, En vänlig grönskas rika dräkt
Lovprisning
Inledningsord
Bibelläsning av prästen
(möjligen ytterligare en bibelläsning av prästen eller någon annan, detta är valfritt och vi har inte bestämt oss än)
Solosång, Av längtan till dig
Frågorna där vi svarar ja
Bön över ringen
Löften och ringväxling
Tillkännagivande
Psalm, På bröllopsdagen ber vi
Solosång, The luckiest
Förbön
Herrens bön
Välsignelse
Vigseltal
Psalm, Till man och kvinna gjorda han
Utgång, Klinga mina klockor
Vilken URSKÖN präst vi har hittat förresten! Ring i örat, rakat huvud. Vi tuggade tuggummi när han kom och skulle precis ta ut dem när vi såg att han också hade tuggummi. Sedan smällde han en bubbla i kyrkan. Hehe - vi är nöjda.