• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • 11 augusti

Kakan-07:
    Kan jag också få ta del av ditt program?

• Kakan -07

absolut, skriv din adress här eller maila så skickar jag över!

• Kakan -07

Nu har jag mailat till två av er. Gissar att det är av sussen jag inte fått adress. Släng iväg ett mail vid tillfälle så grejar jag det!

• ElenaMaria

11 augusti
    Gärna, det får du gärna göra. För som jag skrev innan tyckte jag vår präst sa lite annorlunda än vad som stått i andra program jag sett. Men jag antar att det är det han säger som gäller...

• 11 augusti

Kakan-07:
    Tack. Det var väldigt likt det utkast jag redan gjort. Bra idé att lägga in Fader Vår, det tror jag att jag ska kopiera om det är ok. Får man fråga varför ni valt den gamla versionen istället för den nya? Kan själv inte den nya som ett rinnande vatten, men väl den gamla - det vore ju enklare...

• Lilla Li

Nu har vi varit och träffat prästen för första gången. Fick öva på att gå i kyrkan (pirrigt!), hur vi skulle stå och hur vi ska göra med ringen. Riktigt kul! Sedan hade vi ett långt samtal om vårt förhållande och hur vi är som personer. Vi gick igenom hela vigselordningen också, så nu är den spikad. Ska göra färdigt vigselprogrammen nu så har jag det gjort. Såhär blir det:

Ingång, Mendelssohns bröllopsmarsch
    Psalm, En vänlig grönskas rika dräkt
    Lovprisning
    Inledningsord
    Bibelläsning av prästen
    (möjligen ytterligare en bibelläsning av prästen eller någon annan, detta är valfritt och vi har inte bestämt oss än)
    Solosång, Av längtan till dig
    Frågorna där vi svarar ja
    Bön över ringen
    Löften och ringväxling
    Tillkännagivande
    Psalm, På bröllopsdagen ber vi
    Solosång, The luckiest
    Förbön
    Herrens bön
    Välsignelse
    Vigseltal
    Psalm, Till man och kvinna gjorda han
    Utgång, Klinga mina klockor

Vilken URSKÖN präst vi har hittat förresten! Ring i örat, rakat huvud. Vi tuggade tuggummi när han kom och skulle precis ta ut dem när vi såg att han också hade tuggummi. Sedan smällde han en bubbla i kyrkan. Hehe - vi är nöjda.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3