• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • tekanna

fler än jag som hade svårt att somna natten inför igår ser jag... (sena inlägg här)

Gårdagen var sååå fin och bra på alla sätt och vis. Hade inte kunnat drömma om ett bättre bröllop! Maten god, alla var där, en duktig toastmaster, fina tal och sånger.. ja, allt var sååå bra!

Och GRATTIS till alla er andra!!!!

• fruaugusti07

GRATTIS till er andra!
    om ni är hälften så lyckliga som jag är idag och framför allt var igår så borde ni vara jublande glada!
    bilder kommar att komma!
    kram anna och kim

och tack Fjällräv för en vacker vigsel!

• FrökenAnna

Vår dag var HELT fantastisk!! Alla var där, fina tal, mycket god mat, kul spex m.m m.m
    Ville inte att dagen skulle ta slut och definitivt inte att den skulle vara annorlunda!
    Är så lycklig, men det känns så overkligt :)

• tulpanflickan

va händer efter bröllopet hur lång tid tar det innan namnbytet träder i kraft och när får man papper om nytt körkort bankkort mm, de är inga mer papper man ska skicka in???

lilla jag

• maljor

Nu är man tillbaka hemma efter en heeeelt fantastisk dag!!!

Började torsdag kväll med att en av serveringspersonalen ringde och talade om att han hoppade på kryckor. Paniken spred sig men det enda som "gick fel". Fick tag på en ny person så det löste sig iaf.
    Somnade sent på fredag kväll och det märktes att mannen var nervös för han slutade aldrig prata så till slut var jag tvungen att be honom vara tyst så jag fick sova nån gång
    Båda två vaknade sen tidigt på lördagsmorgonen men vi låg kvar till strax före 7. Duschade och käkade frukost och sedan började dagen på riktigt. Började sminka mig lite lätt och hjälpte sedan kompisen som skulle vara med. Tog det lugnt och vid 9 packade vi oss iväg till frissan.
    Fick håret rullat på spolar direkt och satt sedan i en bikupa ett bra tag medan de började rulla håret på kompisen.
    Fick champagne, ost, choklad och frukt hos frissan oxå och kompisen fick ett armband av mig som hon skulle ha under dagen!
    Sminkade mig klart samtidigt som frissan fixade mitt hår och mannen ringde hela tiden och frågade om saker *nervöst*
    När håret var klart skuttade jag i klänning, skor och smycken. Nu fick jag lite bråttom eftersom vi skulle åka en liten bit till fotograferingen.
    Kände mig hur vacker som helst och håret blev sååå fint *tack Malin*
    Fotades vid gamla härbrän på en otroligt vacker plats och sedan åkte vi till lokalen en sväng för att slappna av lite innan vi skulle till kyrkan.
    När vi kom fram till kyrkan satt lillbrorsan (ringbäraren) på trappen och väntade på oss tillsammans med prästen och vaktmästaren.
    Pratade lite med dem innan det var dags att gå fram!!!
    Nu kom nervositeten och mannens hand skakade rejält.
    Går in i kyrkan och ser att mamma sitter och gråter och en av mina bästa kompisar börjar storgråta när hon ser oss.
    Vigseln flöt på bra och när kantorn tillika solisten sjöng Ulf Lundells Kärleken förde oss samman så höll hela församlingen på att börja gråta (vi oxå). Det var så oerhört vackert!!!
    Gick ut och gömde oss i ett rum tills alla gäster hunnit förbi och då gick vi ut på trappan. Kändes som det var papparazzis utanför för det var så mycket blixtrar
    Ris kastades och alla kramades!
    Sedan hoppade vi in i en turkos americanare som körde ett varv nere på stan och sedan vidare till lokalen där alla väntade på oss!
    Skålade med bubbel innan middagen.
    Alla åt gott innan tårtan som var fantastiskt god och vacker.
    När dansen började så var det fler som kom upp än vad vi hade räknat med och vi kom inte därifrån förrän 01.15 ungefär. Då var trubaduren fortfarande kvar trots att han egentligen inte spelar mer än till senast 1 (för att hinna hem).
    02.15 fick svärföräldrarna "slänga ut" de sista gästerna OCH trubaduren för de hade så roligt att de vägrade gå hem

När vi kom till hotellrummet så var det uppdukat med champagne, körsbär och choklad men det rördes inte speciellt mycket
    Först vid 4 på morgonen kom vi i säng ordentligt *ler*
    Morgonen efter gav vi varandra morgongåvor och jag fick en enstensring som nu glittrar vackert på fingret

Får återkomma med lite foton och så så hoppas jag att ni andra har haft en underbar dag precis som vi!!!

Kram på er alla!!

• lillfrugan4/8

hej på er

Nu e man Fru, vi hade en underbar dag
    ska skriva mer om bröllopet måste bara smälta allt först, ni få nöjar er med enna länk så kanske ni förstår hur allt lev.
    kram så länge

www.barometern.se/article/1313516_100-0-0-0

• Melleni (4/8-07)

vi hade en helt underbar dag.. Kan verkligen inte önska sig nå bättre.. Berättar mer sen.. och bilder kommer med sn... Härligt att höra att ni hade de bra

• Melleni (4/8-07)

Jo hur går man till väga för att byta namn på allt? finns de nåntans där man kan göra allt på engång?

• maljor

Melleni

Jag skickade in papper om namnbyte för mig samtidigt som jag skickade in hindersprövningen.
    Ska ni göra det nu så finns namnblanketter att skriva ut på skatteverket.se =)

• lillfrugan4/8

kommer bankpapper och och ny körkort automatiskt el är de nåt man ska fixa med ny efteråt i blankett väg

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!