• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Jag är här!

Haft en bra helg Frullis? Vilken toppennyhet i tråden! :) Mindre har plussat! :):):)

• Lapinette

Hallå tjejer!
    Nu har kaninen även hittat hit.

Är så glad för Mindre!!!! Så härligt att veta att man faktiskt kan bli gravid fast man försökt i typ 1 år.

Koko - hoppas på toppen ägg!!!! Förstår att du måste sväva mellan hopp och förtvivlan. Jobbigt!

• snuffi

någon som fått negativt på claerblue och ändå varit gravid?
    Min mens är 11 dagar försenad, har aldrig hänt förr. Men när jag tog gravtest fick jag negativt.

• Piggelin1

Som vanligt är ni fenomenala på att skriva, har fullt sjå med att hinna läsa, så skrivandet blir det lite si & så med

Mindre & Pappa 2008, vad GLAD jag blev över ert plus - GRATTIS!!! Som de flesta andra redan skrivit - kul sätt som ni berättade det här på!

Koko, jag tror alldeles bestämt att dina två ägg är finfina & av prima kvalitet!

Frejis - grattis till doktorshatten

För egen del är det KUB om en vecka - längtar mest tills att det ska vara över & hhoppas att vi får bra siffror. Vågar liksom inte riktigt "ropa hej" innan detta är avklarat. Typ sen vågar jag nog ta till mig detta på riktigt & glädjas (& våndas för all del med... ) över det! Köpa gravidtidningar/-böcker är inte att tänka på för min del än... Fast lite på nätet har jag förstås kollat! Jaja nog om mig!

Hoppas ni alla haft en skön Valborg - här blev det tom picknick igår, mmm!

• Piggelin1

På tal om tältdiskussionen Sweet & Vickan - här är en som ALDRIG ngnsin har sovit i tält ...och nu vid 37 bast, att påbörja en tältkarriär, njaeee. Minns inte vem det var som skrev om att tälta på förlovningsresan, mina föräldrar gjorde precis detta nere i Europa ngnstans & det SPÖREGNADE konstant i flera dgr & de gjorde aldrig om det... Förmodligen därför de aldrig lockat med oss på detta... Tälten borde iofs vara av lite bättre kvalitet nu, jämfört med anno dazumal, dvs början av 60-talet

• Piggelin1

...som sagt, jag ligger efter i mina kommentarer - men måste bara säga att förslaget på att köra Skumpa-kubb verkar kanon! Muggles, nästa sommar, here we come

På tal om skumpa, hörde typ hur många "bubbelflaskepoff/-plopp" som helst ism picknicken igår (det var massor av picknickgäng samtidigt i samma park) - bara liiiiite avis. Det är sådant gott ljud när man korkar upp en flaska bubbel, eller för all del vanligt vin med
    Vaddå sakna vin - jag??! Men, men, med tanke på att jag kan räkna mina vita perioder sen jag var 20 på ena handens tumme, så är detta säkert bara nyttigt... *inte alls sagt med bitter & gnällig röst*

• _koko_

Nu har jag också hittat hit. :p

snuffi - har inga erfarenheter av det tyvärr, men tror inte det är så vanligt att det är falskt negativt efter så lång tid.

Hahaha, vickan, det är tur att smygläsaren håller reda på oss! :D

Lappis - Ja, just nu förlikar jag mig med tanken på mens om ett par veckor och vårt första egna försök på ett halvår.

• BrudSommar2006

Hej, tittade förbi och såg nya tråden!

Mindre, kom att tänka på era tester, ni ska väl se till att ni får provsvaren i alla fall, det kan ju vara bra att veta att allt är som det ska inför eventuella framtida försök? Måste kännas skönt att kunna boka av utredningsbesöken i alla fall!

Lapinette, nu är det ju nästan ingen tid kvar innan ni får era provsvar och vem vet, det kanske är det som gör susen, man lämnar prover och väntar på svar och helt plötsligt fungerar det helt av sig självt?

Koko, håller också tummarna för att äggen uppför sig som de ska!

Snuffi, CB ska ju vara tillförlitliga men det hände mig att min ÄL var jättesen och hela cykeln spårade ur, kan det ha hänt dig? Har du kollat med ÄL-tester den här månaden? Kan det till och med vara så att du inte hade ÄL den här månaden?

Nej, läggdags nu tror jag!

• sweetstreet

Tjolihooooo!

Sweet har också hitat hit!! :)

Kokosen! Jag hoppashoppashoppas såklart att dina två superägg komme att dela sig finemang nu! :)
    Det var ju en jävla endo och cysta!!!!! :[ men som sagt så hoppas vi på de ägg som faktiskt utvecklades!

Jag som biolog tror jag på Darwin också, så jag tror att just dessa äggen kommer vara finfin kvalutta eftersom de ju faktiskt klarade av att utvecklas så fint TROTS dum cysta och endo... "Survival of the fittest" du vet! :)

Själv har jag fortfarnde noll jobbmotivation! :(

Usch!

Och mina experiment fungerar inte heller.... Fyyyyyy. Hade ju helst velat avsluta bra här inann jag ska åka på semester.

Jaja det är iallfall bara 2 (!) dagar kvar nu!!! :) :) :)

Svar på tråden När märker man av det?