14 juli 2007
Hej hej.
Har inte vart här på ett tag nu. Hyr ligger ni andra till i planeringen? Här känns det som allt börjar falla på sin plats :)
Hej hej.
Har inte vart här på ett tag nu. Hyr ligger ni andra till i planeringen? Här känns det som allt börjar falla på sin plats :)
Naala:
Nu blir jag ju jättenyfiken! Är det inte officiellt att ni ska gifta er eller?
Andromeda
Jag har ingen bild som jag bara kan slänga upp eftersom den utgått ur Lillys sortiment samt att hotmail bråkar med mig :( Men jag kan mejla den en annan dag.
Annars så var jag på konsultation om tårtan i tisdags och den kommer bli så himla vacker OCH god :D Är så nöjd, kommer dessutom betala 45 kr biten jämfört med mellan 55-65 kr biten som jag hittat på tidigare ställen :)
Så det blir en moussetårta med sugarpaste överdrag med lavendelblå snirkel på ;) Smak: vitchoklad, svartvinbär och lime. MUMS!!!!
Örebroare:
Nej, det är inte helt officiellt ännu... *ler*
Andromeda
Kattis Produktion www.kattisproduktion.se trycker jättefina servetter till bra pris. Kolla där.
Nu har jag beställt servetter, även om det blev dyrare än jag tänkt mig. Men det får bli så helt enkelt. Beställde både kaffeservetter & middagsservetter inför bröllopet.
Nu har jag iaf valt florist för att göra brudbuketten, har velat hit och dit, men nu hinner jag inte fara runt mer och leta andra florister. Ska ha rosbukett med creme-champagne och oranga rosor i mest creme och sen lite färg i. Tror det kan bli bra :)
Nu är det bara 2,5 månad kvar hemskt vad tiden formligen springer iväg. Och inga kläder fixade till min m2b kanske dags att boka det nu.
Vi har även blivit bjudna till bröllop ;) kul en månad efter oss, den 18 augusti ska ett par som är inbjudna til bröllopet gifta sig själva ;)
Beställde blommor i veckan: Brudbukett med ca 15 stora rosa rosor med en pärla i varje, tärnbukett med ca 7 rosor, brudnäbbukett med ca 5 rosor samt 2 corsager (hmm stavning Dett skulle gå på ca 2000 kronor låter det rimligt?
Vad betalar ni?
lightfish tårtan låter supergod Vi kör på chokladtårta med frukt ovanpå. Ska få hämta en mini nästa fredag för att ta hem och provsmaka MUMS
Betalar 39 kr biten...
Har inte börjat med festprogrammet än, ngn mer än jag? Börjar bli lite stressad, vi har köpt nytt hus och flyttar den 1 juli HJÄLP!!!
ja, ja det ordnar sig nog
frokennina
Gällande priset på dina blommor, låter som ett normalt pris, ungefär samma som jag får ge här i Sthlm. :)
Vi fick provsmaka två olika sorter och det var MUMS :) Jag gav dem en bild som de kommer jobba efter, vi får se om det hinner förändras eller om jag fortfarande vill ha en sån tårta :)
frokennina:
Nu har vi beställt våra blommor i en blomsterträdgård på landet. Så vårt pris går ju inte riktigt att jämföra, men det blir en brudbukett med röda rosor och pärlor. 25 bordsdekorationer med röda rosor samt en coursage. det kommer gå på 1300:-
Men jag tycker inte att din summa var för hög.
www.ultimatecake.se/bilder/06aug19b.jpg
såhär ser vår tårta ut. 45:-/bit får vi ge.
Den är i choklad, citron och hallon.
Hej,
vet ej om fler har börjat närma sig anmälningstidens slut. Jag är djupt besviken på de som inte tänkt komma och inte kan ringa och meddela detta. Är det verkligen inte normalt att ringa och tacka nej till ett bröllop längre ??
Messade med min kusin idag och tyckte att iom hon inte anmält sig = att man inte tänker komma..Men det kan ju faktiskt vara personer som glömt anm. tiden och jag skulle skämmas ihjäl mig om jag inte ens kunde bemöda sig att ringa och tacka nej till ett bröllop ??
Sista dagen för anmälan idag och igår hade inte ens hälften hört av sig till svärmor....