• *Candy_lover*

14 juli 2007

Hej hej.

Har inte vart här på ett tag nu. Hyr ligger ni andra till i planeringen? Här känns det som allt börjar falla på sin plats :)

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Andromeda

Halloj brudar, blev lite förvirrad innan jag märkte att tråden var ny igen ;)

Jag har äntligen hämtat ut ringen, fin var den. Har precis börjat fixa festprogrammet i Publisher nu, funkar kanonbra :) Bara man hittade rätt mall. Sitter och filar med det. Har skrivit en lista över alla bjudna. Om ni tar med alla gäster i festprogrammet, skriver ni något om gästen också eller går det lika bra utan ?

Någon som trycker upp servetter till festen, har någon någon bra som trycker till bra pris och snabb leverans att rekomendera ??

Vad tiden springer iväg, börjar känna att det är knappt om tid med att hinna med allt, med heltids jobb, fixa massor av födelsedagspresenter och massor att göra inför bröllopet. (samt att vi var borta 1 1/2 vecka vid påsken)

Kram

• lightfish

Andromeda

Grattis till den uthämtade ringen :) Jag är så avundsjuk på er brudar som får se sina ringar, min blivande har valt att behålla den för sig själv tills bröllopsdagen ;)

Själv ska jag åka och fixa tårta imorgon på min lediga dag, känns så skönt att få ytterligare en sak ur världen :) Ska bara se till att få med mig bilder på hur jag vill att tårtan ska se ut :)

Annars är jag nöjd med att ha valt van der Nootska Palatsets Franska matsalen som festlokal :)

Dock har jag lite små tankar kring min klänning, kanske borde valt en lite lyxigare? :(

• Elisabet hjärta Christian

idag kom våra inbjudningar ut till gästerna.....det har dock knappt varit någon som ringt...lite tråkigt. Men de jag har pratat med tycker att det ska bli sååå kul

lightfish: jag tycker att det är lite spännande att du inte ska få se ringen...

• lightfish

Elisabet hjärta Christian

Bra att du tycker det är spännande, det tycker nog jag med innerst inne ;)

Det där med inbjudningarna, tja....knepigt kapitel. Man vill ju liksom att folk ska svara. Vi har också fått ganska sval respons men de som svarat har varit så gulliga och tackat för den fina inbjudan.

• Gabbies

Man ska nog inte förvänta sig att gästerna hör av sig samma dag som dom får inbjudan. Det är en jättestor dag för oss som ska gifta oss men inte lika stor för gästerna.. Jag vart också besviken när inte många hörde av sig första dagarna men läste sen detta jag skrev här på BT och insåg att det stämmer ju..

Gabbies:

Jag vet att du har rätt...de flesta som vi har bjudit har ju också vetat om det tidigare, så det var inte så många det var överaskning för .

Men det är ju lätt att känna som man gör eftersom det är så stort för en själv, precis som du säger.

• l i s a

Kikar in i nya tråden och inser att vi fortfarande ligger efter många i fixandet. Jag köpte klänning i helgen men har ingen ring. Kockar har vi men ingen meny. Inbjudan ute, inga festprogram, blommor till vigsellokal är på g men inte till festlokalen (som vi inte ens sett live än!). Hindersprövningen är okejad men hur funkar detta med namnbyte? När börjar nya namnet att gälla? Efter att man är vigd?

• Andromeda

lightfish:
    Det måste vara spännande att vänta att se ringen vid vigseln, det skulle jag tycka vara romantiskt... :)

Appropå tårta så funderar vi nu på en vanlig gräddtårta i grunden, jordgubbar på med tunna choklad bitar runt om istället för jätte mycket grädde..
    Kul att festlokalen är vald, vi har bara en vanlig enkel lokal. I dag talade jag med en av dem som ska servera, då vi inte beställ just serveringen innan. Vi ska ju ha cateríng i lokalen vi valt.
    Hur ser din klänning ut lighfish ?

Det med anmälningar, jag är nästan lite besviken att så få hört av sig. Vi skickade ut totalt 35 inbjudningar i slutet av februari, 3 st har bara än så länge hört av sig till svärmor... Det känns för lite och nu går ju snart anmälningstiden ut. Inte ens min pappa och mamma med respektive familjer har anmält sig *suck* även om de sagt att de ska komma. Ett par stycken har sagt att de ska komma till oss, men inte ringt och anmält sig än. Sen är det ju en hel drös som inte alls hört av sig....

Hindersprövningen kom till oss idag och vi får lov att gifta oss ( tur det ;) )även om man inte förväntade sig något annat *fniss*

Kram alla,

Andromeda: tror du inte de som har sagt till er att de kommer tror att de är anmälda?

Svar på tråden 14 juli 2007