• *Candy_lover*

14 juli 2007

Hej hej.

Har inte vart här på ett tag nu. Hyr ligger ni andra till i planeringen? Här känns det som allt börjar falla på sin plats :)

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Bröllopstokiig

Jag håller med dig Gabbies, då har vi nog oxå köpt för lite alkohol...tycker det där är jätte svårt. Vi har 50 gäster som kommer men vet inte hur många som kommer att dricka (dom flesta skulle jag tro), vi har köpt:
    *22 flaskor rött
    *22 flaskor vitt
    *22 flaskor rosé
    *15 plattor öl (vet att det är på tok för mycket men min M2B hade hand om den posten, å han tänkte nog att blir det några öl över så gör det inget)
    *2 flaskor whiskey
    *2 flaskor Bailey
    *1 flaska päronkonjak

Är så glad för nu har vi äntligen hittat ringarna som vi vill ha...det tog en väldans tid, men vi är jätte nöjda. Köpte vigselring+ny förlovningring i Eskilstuna åt mig, för samma ringar i Hudiksvall kostade 2300 kr mer. Lägger hellre dom pengarna på nå roligare. Det är nog ett klokt val att kolla runt lite innan man köper. Hans ring ska vi göra och det verkar som att det kommer att bli krångligare och dyrare än vad vi hade tänkt oss.

Hur har ni det med era festprogram? Är dom klara?
    Vi har inte ens börjat och jag börjar få lite panik...jag vill inte stressa nå den sista veckan innan bröllopet, utan jag vill bara njuta, men som det känns nu så kommer det att bli svårt.

• Gabbies

jag har följt det som står i denna tråden:; www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m1156838.html och snigel hade ju inte så mycket vi har räknat på att ca 44 gäster kommer dricka och har köpt:

6 bib med vitt vin
    3 bib med rött vin
    2 flak med öl allstå 48 st
    2 flak cider alltså 48 st
    3 olika avec till kaffet
    6 st champange

En bib innehåller ungefär 4 vinflaskor..

• *Candy_lover*

Till er som ska köpa vin.. ett glas vin är ju 15 cl. Om man räknar på de så räcker en bib till ca 20 glas. Så är det ju bara och räkna på personer och sen gissa ;) sig till hur många glas det kan tänkas gå. Sen kanske inte alla tar exakt 15 cl heller.. de tar nog lite mer i sina glas :)

men då har ni nått att utgå ifrån :)

• Örebroare

Hej tjejer!
    Idag gjorde jag min provmakeup och jag är så himla nöjd! Tjejen som sminkade mig var jättegullig och superduktig! Hon kommer till min frisör och tar bara 600 kr.

Är det någon mer än jag som ska ha alkoholfritt bröllop? vi har iof inte riktigt bestämt oss än, men det lutar åt det.

nougat:
    Jag har börjat lite smått med festprogrammen men vi ska faktiskt låta våra toastmasters göra dom! På dom bröllop jag har varit på så har festprogrammen varit en överraskning för brudparet, men det är säkert olika hur man gör!

• Gabbies

Vi har gjort klart både festprogram och vigselprogram..

• Junibrud_14:e

Hej!
    jag håller på att pula med vårat vigselprogramm. Det är lugnt värre med möhippan, fick bara ett mystiskt medelande för ca 3 veckor sen. Hur känns det för er?

• Junibrud_14:e

i går var det nära att hela vårat bröllop blev inställt pga ekonomiska bekymmer. Har en växelåda till våran buss som kommer att kosta 16000:- att laga :(. + en massa annant skit som bara ramlar på en. Men så pratade m2b med sina föräldrar och de lovade att försöka hjälpa oss.

• *Candy_lover*

Hello allihopa :)

Tänkte se hur långt ni hunnit med allt.

Och så tänkte ja.. om alla skriver vad ni har kvar att göra.. så kanske man kan se om de är nått man glömt ;)

• LidaM

hej tjejer

Jag börjar få nu mardrömmar om bröllopet. Har det jätte jobbigt kan ej sova. Börjar känne mig stressad. Och lite ledsen att det är bara 20 personer som har svarat av 90 inbjudna 9 dagar kvar till sista osa datum.

• Starstruck

puh...kom precis hem ifrån en tenta som är ganska avgörande för om jag komemr att bli uppflyytade till nästa åk efet sommarn...men har ingen aning om hur det har gått..det kan gått bra och i bästa fall så har jag fåtten 4:a och i värsat fall så har jag kört hela tenatn i botten...och jag som kämpat så hårt nu..har redan få gå om ett år ..mår psykiskt piss...sätter press på själv som fan...det är ju inte världens undergång om jag inte klarar tentan..men ja..ni vet..tentan e på 8 poäng så det är inte lite...har inte heller nå tålamod till att vänta på resultat..sitter o väntar på att svaren ska komma upp på hemsidan så att jag kan jämföra...har till och med tappat lusten till att planera bröllopet...det mesta är ju redan fixat..
    min stackars fästman försöker muntra upp mig tots att att han har så mkt annat u huvet att tänka på...jag försöker vara glad och positiv för hans skull...och det är inte så långt kvar till bröllopet...14:e juli..en månad och ca 2 veckor...tiden bara rusar...=)

förlåt om jag e jobbig..det här e ju inte direkt nå världsproblem...;)

Svar på tråden 14 juli 2007