• tree

18 august i 2007?

Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!

en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • tree

det är sant... vi får se... jag forsöka att inte tänke för mycket om det!

• Mirranda

halloj! :) Får jag va med lite, det går av stapeln den 4e augusti? :)

• Zandra

Daia Gräddnos,

Kul att du ocksa hittat tillbaka!
    Vad skönt att de ändrade sig igen angaende sluttiden pa festen. Hoppas precis som du att de haller sitt ord denna gangen. Har ni skrivit nagot kontrakt? Det verkar ju konstigt att det haller pa och velar fram och tillbaka pa det där sättet... Vad gäller klänningen sa skulle jag själv undersöka alla möjligheter (och omöjligheter )att sy ut den, och om det verkligen inte gar, sa skulle jag köpa en ny klänning. Självklart jättetrist när man redan har sin drömklänning, men jag tror det är viktigt att man ha kläder som man känner sig bekväm och avslappnad i denna viktiga dag. Det är nog med nerver ända...skulle inte vilja ga omkring och vara nervös för min klänning spricker (nu vet jag ju inte om den är sa pass trang, men du förstar kanske i vilka baner jag tänker). Jag haller tummarna för att det trots allt ordnar sig!

Finlands tjejen,
    Det var ju synd att den vackra byggnaden brann ned, men trots allt bättre att det skedde redan förra aret...tänk om ni hade bokat stället och det brunnit ned bara nagra veckor innan ert bröllop. PANIK!!! Apropa sadana här olyckshändelser...numera kan man ju teckna bröllopsförsäkring. Ar det nagon som gjort det?

TantBrud,
    schysst att gästerna anordnar fyrverkeri för er. Det later som att det kommer att bli jättefint! Kan tipsa om ett alternativ: jag var pa ett bröllop där var och en av gästerna fick en helium ballong med ett litet tomtebloss fastknutet. När det blivit mörkt gick samtliga gäster ut och tände blossen/släppte lös ballongerna. Mycket effektfullt och stämningsfullt!

• Daia Gräddnos

Tack tjeier för eran sympati och hjälp med denna klänningen. Just nu har min blivande svärmor klänningen, hon kan sy (utbildad sömmerska) men menade på att hun inte ville våga att sy ut den i midjan/bröstet eftersom den har svårt tyg just där (inte draperier direkt, men tjockt "skrynkligt tyg") och at det kunne bli jettesvårt. Deremot har hon sytt den ut i halternecken (som var alldeles för kort till mig), så nu är det bara att hoppas at den "åker lite längre ned" och att den inte blir så trång där jag behöver andas. Sen kommer väl problemet med at den är för trong över magen iställät så att man inte kan äta eller sitta, vad jag har ställt til det...

Vad tror ni?

Jag har mätt mig själv nu, är 68cm rundt livet och 75cm under bysten, har A-cupa (är 166cm lång, väger 60kg, men dom kg jag har¨"för mycket" ligger inte i överrkoppen, där har jag inget att banta bort), använder i vanliga fall storlek 36, och det står 36 inni klänningen, men jag fick veta att detta merket är en storlek mindre änn nordiska storleker så att klänningen faktisk är en nordisk 34...

Nån annan i min storlek? Vad har ni valt för storlek på klänningen?

• tree

Daia Gräddnos
    svårt med ddin klänning. föhopnnnigsvis kan din svärmor fixer det! jag har lika mättninger faktiskt... jag har bruker en stolek 38, jag är 168cm lång, 68 i midjan, 75 under bysten B cup, och väger 60kg. min klänning är en storlek 36. det är lite 'tight' under midjan med typ 1cm! klänningen gå upp och allt men kankse det blir inte så bekvamt efter några timmar... jag vill gå ned i vikt 1 kg eller nåt...

• Daia Gräddnos

Terri, vad bra att jag kunne jämnföra lite, då låter det som att min klänning är en storlek för liten (34)...

• tree

kankse det är det... om du tittar på märkens egen hemsiden kanske du kan hittar deras mättningar för värje storlek...

• Finlands tjejen

*puff*
    någon här????

• Finlands tjejen

Har du bytt namn???

Svar på tråden 18 august i 2007?