• tree

18 august i 2007?

Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!

en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • Mrs*N* 18/8

Monkan, åå va mysigt. Var beställer ni catering?

• Zandra

Hej alla 18:e augusti brudar. Nu har jag hittat tillbaka, tack for att du öppnade en ny trad for oss, Terri! Jättekul att höra hur langt ni kommit med förberedelserna!

Har precis kommit hem fran Düsseldorf, där vi varit i 5 dagar för att fixa inför bröllopet. Hann med följande; var pa bröllopsmässa, träffade 2 olika fotografer (har bestämt oss för en -väntar bara pa bekräftelse nu), var till myndigheterna och gjorde den formella vigselanmälan, hade ett samtal med prästen, besökte en florist, samt att min blivande köpte kostym (jag var inte med - pa sa sätt blir det en överraskning för mig med - han har ju inte heller sett min känning) och skor.

För egen del blev det inte att handla nagot da det varken fanns skor, handväskor eller smycken i min smak...Jag har spenderat otaliga timmar med att leta efter dessa pa nätet, och kommer nog mest troligen att beställa smycken och slöja fran USA, skorna kommer jag att köpa här i England, men om det är nagon som har bra länktips vad gäller snygga lite mer rymliga väskor och smycken, sa är dessa mycket välkomna!

• tree

Hej Zandra!

spännande att du ha gjort så mycket på sistone! du måste ha den 'bröllops känsla' just nu! för min del är den känsla en lite låg just nu seden så mycket är klart... men vi ska möte med en tjäj på slottet 1 2 veckr och diskuterar allt om vigsel och festen så då ska det bli mer spännande tror jag!

jag kan rekomenderar Rainbow Club skor... engleska märk... så bekvamt och fint... jag är väldigt förtjust i de som heter Darcy (google märk)... men de koster 1200kr! boo hoo... när vi hyra alla mänens jaquette (4 st) ska jag försöka att får en rebatt på skorarna! vi får se!

• penni2007

en till som gifter sig 18 augusti.. i växjö. när skickar ni ut era inbjudningskort? och osa?

• tree

hej penni2007
    vi ska skicker ut alla inbjudningskort i en par veckor. vi har type 45 gäster som far resa from skåne, england, usa och espanian... så vi har tänkte att det var bra att gå ut i god tid så att de har möligheten att köpa billigare flyggbilljeter. osa ska vi har tidigit (4:4 maj) så att vi kan bjuder in mer gäster om många tacker nej. självklart hoppas vi att alla kan kommer men så många måste komma från längstbort så vi får se!

vad ni andra tänkt?

• sahlena

Hallåj!!
    Idag hämtade jag Hans kostym och la handpenning på Min klänning. Gulp!! Nu finns det snart ingen återvändo... Kändes ganska stort. Det blev en Dynasty klänning. Den var ganska dyr men sååå fin. Dom ringer när den kommer hem. Pirrr..
    Ville bara berätta det..

• Zandra

Tjejer, idag är det exakt 6 manader kvar tills den stora dagen!!!

Sahlena,

Grattis! Att välja klänning tyckte jag var bland det svaraste av alla dessa otaliga bröllopsbeslut...maste kännas skönt att ha bestämt sig! Har du nagon bild pa klänningen? Hur lang tid tar det innan de far hem den? Jag beställde min klänning i december, och far vanta tills i maj...suck...fast a andra sidan har jag nu gott om tid att hitta passande acessoarer: smycken, slöja, skor...

Terri,
    Det är faktiskt Rainbow Club skor som jag varit och tittat pa! Darcy skorna som du eventuellt tänkt dig är jättefina: själv väljer mellan Freya och Daphne: tror att jag kommer att köpa Freya eftersom klackarna är nagot lägre.

Terri, skulle även säga att jag varit in och tittat pa er fina och informativa bröllopssida. Vi har suttit och pillat med var sida igar; den är inte riktigt klar ännu, men jag kan lägga ut en länk lite senare om nagon är intresserad av att ta sig en titt.

• Finlands tjejen

Hej jag skall också gifta mig 18.8.07
    Vi bor i Finland i Vasa trakten i en by som heter Karperö.
    Skall sy upp min klänning, tar modell av en Agape klänning, med lite medeltids inflytande.
    Vad skall jag annat berätta, detta är svårt. Då man sitter och skriver kommer man inte på nått...

• tree

sahlena
    bra att höra från dig! stort grattis på klänningbeställning! kan vi se en bild? har du en länka?

Zandra
    jag undra också om ddarcy skor är en lite för hogt... jag ska prova igen... jag har köpt skor redean (begagnad) men är inte så säkert om det är bekvamt... måste prova en dag att gå runt hus i dem... vi får se.

Finlands tjejen
    välkommen! var sak du gifte sig? i suomi eller sverige?

6 månader krav! spännande! tiden gå förbi så snabbt!

vi gick ut och köpt paper idag för vigsel program som var röligt! m2b var också med!

jag lära mig att kör och hade den förste lågligt lektion idag med m2b som lärare! det var bra... jag körde runt en industriområde när det var lungt!

• Finlands tjejen

Jag skall gifta mig i Finland(bor här), i Vasa trakten.jag bor i en by som heter Karperö. E född i ö-vik men mina föräldrar flyttade till finland när jag var liten.
    Vi skall gifta oss i Kvävlax kyrka (en närligande bya kyrka) och ha festen i en annan närligande bys förenings hus.
    Skulle ha haft festen i Karperö förenings hus men vårat vakra kråkslott bran ner i slutet av aprill förra året :(
    Här hittar ni en bild på huset, inte det första det är paviljongen som finns kvar men nere på sidan ser ni det på bild
    www.carpella.fi/historia.html
    nå tillbaka till ämnet... Har inte planerat så mycket ännu men vi har överaskat både tärnan och andra med att säga att vi skall gifta oss i augusti alla har trott att vi skulle gifta oss på vinter.
    E det föresten nån som har haft raketer på sitt bröllop eller tänker ha det? Har funderat på det. Här uppe i Vasa trakten är det ganska mörkt på kvällarna denna tid på året.

Svar på tråden 18 august i 2007?