18 august i 2007?
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
Glömde att säga var på bröllops mässa med min tärna idag.
Men blev lite besviken inte en ända klänning med långa ärmar. Jag har bestämt att jag skall ha en sådan.
Har kollat lite på Agapes klänningar men tror att jag skall sy upp en. Man m2b:s kusin är sömmerska och har lovat att sy en åt mig.
En till 18 augustibrud!
Vi har inte skrivit inbjudningskorten ännu, och det måste vi väl få till. Min sambo måste bestämma sig för vilka släktingar han vill bjuda först...
Klänning har jag köpt. Precis som du, Finlands tjejen, så ville jag ha långärmat, och jag hade sån himla tur att jag kom över en beg Nixa i otroligt fint skick och till ett superpris! (NIxa 315). Den är jättejättefin.
Vi funderar lite hit och dit, men är inte så detaljfokuserade. Fast visst är det en hel del som ska göras.
Så her är ni :)
Vi har inte gjort så mycket senaste tiden, men det som är klart nu är
- material til inbjudningarna (kommer nog inte skicka ut dom för i maj)
- gästlista (nästan klar)
- klänning (köpt och forsökas syas ut -fortfarande ett problem att den känns lite liten och jag kann inte bli tunnare där den är för liten, har sånn ångest)
- hyrt M2Bs kläder
- hittat vigselplats (båt) och vigselförrättare (skepparen)
- festlokal och övernattning til alla
- bokad catering, bestämt menyen och hur tårtan skall se ut
- bokad frisör
- bokad och pratat med fotograf
Största problem nu är at festlokalen som hela tiden har sagt att vi kan dansa och festa hur länge vi vill nu seier att det skall va tyst kl.02. Är så forb... och besviken...
Just det - raketer!
Det ska vi ha. I mitten av augusti är det ju mörkt på natten, och vi har tänkt ha ett jättefyrverkeri efter middagen. Vi ska ha festen på ett ställe som ligger på landet, precis vid en sjö, så det kommer ju vara väldigt vackert och fint med fyrverkeri.
Min sambo är tokig i fyrverkerier och känner många som är det, så han och de får fixa allt. Vi ska bara kramas och njuta
jag har bokat en frisör! hon ska komma till mig på bröllopsdagen... och vi ska göra en provuppsättning i juni... 1500kr i totalt! väldigt nöjd!
terri
Bra pris tycker jag, eftersom hon även kommer hem til dig!
jag vet!
Och nu har det ordnat sig med festlokalen! Dom seier at vi kan ha musik och dans så länge vi vill ändå, så nu hoppas jag inte dom ändrar sig igen... Skönt att det löste sig.
Nästa problem är klänningen... Har nu en storlek 34-36 som känns liten/trång just i överkroppen, och jag kan inte banta där, känns som det bara är revben just där den stramar... Och det blir svårt å sy ut klänningen... Skall jag bara satsa på att det går, eller köpa en till? Jag vet att jag inte kommer öka i vikt tills augusti (haft samma vikt i 10 år) och hittade ju denna drömklänning så billigt begagnad...
Daia Gräddnos
bra att höra festlokal har fixat sig själv!
om kläningen, är du säkert att din klänning inte gå att sy ut? jag kan inte föreställa mig att min kunde heller men det gå! jag ska förmödligen har min sytt ut ~1cm på midjan... kanske du kan kolla upp det innan du köpa en annan... den är din drom klänning!
det som vi har klart är :
Bokat Skytteolms herrgård
Bokat fotograf
det är också bokat vigsel förättare
jag har köpt klänning, skor underkläder, halsband, ska låna mammas pärlörhängen
Bestämt hur brudbuketten ska se ut och även ungefär hur bordsdekoratioer ska se ut.
Bestämt tärna, marsalk, toastmadame
Har en ungefärlig gästlista. det är de jag kommer på nu..