• Idwill

Decemberbrudar-07?

Tänkte starta en decembertråd! Det måste väl vara fler än vi som gifter sig då?
    Vi ska gifta oss den 1/12

Här kan vi hjälpas åt med tips och idéer ang. planeringen av festen!

• Svar på tråden Decemberbrudar-07?
  • MrsNyberg2B

Idwill - man får väl lugnande ändå eller (hoppas jag!)? Jag ska nämligen eventuellt också opereras (har gjort ett sånt där extra cellprov och får se vad de säger om det) och har för mig att jag tidigare fått lite olika roliga piller och blivit lite lullig på, innan det är dags för själva sömngrejet.

En annan fråga - Marschaller, finns det alltid att få tag på i affärerna, eller ska man satsa på att köpa upp ett lager nu, när de säljer 2 för tio kronor. Jag har egentligen ingen aning om det är billigt eller inte, men jag bara utgår ifrån det, har liksom aldrig behövt köpa massor förut..

• nyår07

hihi!
    heller ingen aning om vad marschaller SKA kosta.

Fast, jag vågar nog inte köpa på mig redan nu -då får jag kanske en bridezilla stämpel på mig!
    :)

Tror dock att de alltid finns att få tag på.

• Idwill

MrsNyberg2B:
    jag hoppas på massor av piller
    När jag blev opererad för gallsten så fick jag lugnande innan. Jag ska träffa narkosläkaren den 15/2, så då ska jag ställa MASSOR med frågor. Jag hoppas att du slipper opereras!

Jag hade köpt marschaller nu. Då slipper man ju den utgiften sen, även om den är liten...
    Jag ska fixa min ring inom de närmsta månaderna, och på det sättet har vi den utgiften avklarad.

• Idwill

Vet ni förresten vad ni ska ha för ring?

• vintrig

MrsNyberg2B: marschaller kan du köpa året runt men jag hade DEFINITIVT köpt marschallerna nu om de var så billiga! Kanske är jag en bridezilla eller så är jag kostnadsmedveten?

• nyår07

usch, ingen aning vad jag vill ha för ring.

Har en alliansring som förlovningsring, så vill inte ha en alliansring som vigselring också.

vet du vad du vill ha?

• vintrig

Jag vet inte vad jag ska ha för ring. Hade bestämt mig för en jättefin ring med ett hjärta på och så var det diamanter inne i hjärtat (nersjunkna eller vad man ska säga...) i ringen. Men sedan när jag provade så blev det inte så bra som jag hade tänkt mig... så jag får leta vidare.
    Men det är SVÅRT för man ska ju ha den resten av sitt liv!

• MrsNyberg2B

Idwill - Det hoppas jag med!

Fördelen med att köpa saker redan nu, är ju att man inte får massor av utgifter på en gång sedan, och då tänker jag att det nog är praktiskt att inhandla t.ex marschaller redan nu (ifall det nu är så att det är bättre pris på dem så är det ju inte en nackdel heller, även om de är billiga ändå)

• vintrig

MrsNyberg2B: jag har köpt massvis med vita krukor, värmeljushållare osv på IKEA redan... det är ju bättre att sprida ut utgifterna så slipper man tänka på det sedan.

• 20071231

Ja, visst är det smart att börja tänka på att sprida utgiferna redan nu. Det är tur att ni finns för alla andra tycker att jag är precis galen!! (Gifter oss på nyår)

Svar på tråden Decemberbrudar-07?