Decemberbrudar-07?
Tänkte starta en decembertråd! Det måste väl vara fler än vi som gifter sig då?
Vi ska gifta oss den 1/12
Här kan vi hjälpas åt med tips och idéer ang. planeringen av festen!
Tänkte starta en decembertråd! Det måste väl vara fler än vi som gifter sig då?
Vi ska gifta oss den 1/12
Här kan vi hjälpas åt med tips och idéer ang. planeringen av festen!
Jag skulle såklart inte blinka efter kollektion...
vi har det hemma hos min mamma, så det blir gratis!
antingen har cateringfirman egen servis, eller så får jag köpa på mig fler delar till min servis!
:)
Vi har inte fått reda på vad lokalen kostar. Däremot är det ett paketpris för vi ska ha buffé... då ingår även personal och lokal osv. Eftersom jag själv dekorera allting så skulle det inte kosta så mycket extra. Kan väl nämna att vi ska vara på ett litet mysigt hotell och förhoppningsvis så kan vi hyra alla rum också så att vi får hela hotellet för oss själva!
(ang. rummen så har vi inte fått svar på vad de vill ha för pris om vi tar även rummen... har inte heller fått något pris ang maten ännu... men hade vi valt 3-rätters så hade det kostat 295 kronor/kuvert)
Vi funderar lite på om vi kanske har lite "vickning" utanför kyrkan med t.ex. glögg osv... kanske lite lussebullar... (men tänk om det regnar???)
Ska man ha ytterligare en "drink" på hotellet också sedan då?
Har ni något bra förslag?
Vintrig-
finns det inget församlingshem i närheten? Så ifall det regnar så kan ni gå in där?
idwill: nä tyvärr så gör det inte det. Men vad gör man om det regnar? Står man inne i kyrkan och har "kramkalas" där då?
(hemskt vad jag snöade in mig på regn )
**snart brud**: men vad bra att kunna ha det hos sin mamma! Du slipper väldigt mycket "krångel" faktiskt... t.ex. när man får tillgång till lokalen, om man får servera eget vin osv... Smart!
Vintrig:
hur stort är vapenhuset i kyrkan? Ni kanske kan stå och kramas där
vintrig - ja visst är det smart!
faktum är att tanken kom först efter att vi inte hittade nån annan lokal som passade eller hade öppet....
Nu känns det superbra! Kan fixa och duka i lung och ro själv, och städa undan när som helst. Etc etc.
Sedan är mamma glad, hon har ju nära till sängen!!
hihi!
Idwill: det är en liten kyrka... vi ville ha en mysig och liten charmig kyrka... Det är knappt något vapenhus... Eller vad tusan nu blir jag osäker... får nog ge mig iväg dit och ta en titt!
**snart brud**: det är därför som vi vill hyra hela hotellet så att alla gäster har nära till sängen! Nä men tanken är ju att då kan de hålla på hela natten om de vill och så kan dem som vill smyga iväg till sitt hotellrum...