Decemberbrudar-07?
Tänkte starta en decembertråd! Det måste väl vara fler än vi som gifter sig då?
Vi ska gifta oss den 1/12
Här kan vi hjälpas åt med tips och idéer ang. planeringen av festen!
Tänkte starta en decembertråd! Det måste väl vara fler än vi som gifter sig då?
Vi ska gifta oss den 1/12
Här kan vi hjälpas åt med tips och idéer ang. planeringen av festen!
Vi har inte heller barn och vi kommer att ha ett barnfritt bröllop! Det har dock skapat konflikter i min m2b`s släkt...tyvärr! Däremot är alla barn välkomna i kyrkan, där några av dem även kommer att agera ringbärare/näbbar.
Fast jag själv har barn så vill jag egentligen inte ha barn i kyrkan (förutom min egna 2 godingar ) Men jag har inte hjärta att "förbjuda" barn både i kyrkan och på festen...
Ang. vintriga dekorationer så tänker jag försöka ha is i magen. Jul och vintriga saker kommer ju fram redan i oktober nästan. Så har jag fixat allt annat än dekorationerna innan oktobers slut så hoppas jag på att ha ca.1-2 månader på mig att fixa det....
20071231: fy vad tråkigt att de reagerat negativt.
Vi har valt att hålla bröllopsplanerna hemliga. Våra föräldrar vet om det men ingen annan.
Om jag ska ha tärna så kommer givetvis hon få veta i sommar och vår toastmaster... men de övriga kommer bara att få en inbjudan i höst.
Idwill: jag trodde att jag skulle hitta "massvis" i december förra året men det gjorde jag inte... så jag får också ha lite "is i magen" och vänta tills oktober... Svårt men det får gå!
En till decemberbrud - också nyårsafton! Vi ska ha med barn på vårt bröllop för att vi vill det, helt enkelt. Det rör sig iofs inte så många, 8 stycken (och föräldrarna får ju naturligtvis avgöra om de vill ha med dem, eller om de vill lämna dem hemma). Eftersom det är nyårsafton tänkte vi att det kanske är något de vill fira med sina barn, och då ska ju inte ett bröllop hindra dem att göra det... Det är två som är kring ett år, resten kommer vara från 2,5 - 11 eller 12 varav två är mina syskon som kommer vara 6 och 9.
vintrig; jag hade också velat hålla tyst så länge, MEN jag är VÄRDELÖS på hemlisar.. som är mina egna
Ska ni ha 3-rätters eller buffé?
Vi ska ha buffé, dels för att hålla kostnaderna nere och dels för att vi är mer buffé-människor (hur man nu är det )
MrsNyberg2B: jag smög in på ditt krypin på gamman och din hemsida... hur gjorde du framsidan på inbjudan?
MrsNyberg2B; välkommen! Hur långt har du kommit i planeringen?
Vilken av inbjudningarna? Eller, jag har använt stämplingar till allt mönster...
Idwill: nu kan jag inte låta bli att skratta faktiskt. Vi är också "buffémänniskor"!
Vi har varit på bröllop som varit både 3-rätters och buffé och vi kom fram till att buffé var mer vi! Man kan röra på sig lite och behöver inte sitta still hela tiden.
( är lite rastlös av mig...)
Ja det kommer vara SUPERSVÅRT att hålla det hemligt fast samtidigt lite kul.