• Idwill

Decemberbrudar-07?

Tänkte starta en decembertråd! Det måste väl vara fler än vi som gifter sig då?
    Vi ska gifta oss den 1/12

Här kan vi hjälpas åt med tips och idéer ang. planeringen av festen!

• Svar på tråden Decemberbrudar-07?
  • vintrig

Idwill: vi kommer både ha utomhusfoton och i studio förmodligen. Vigseln är klockan 16. Vi fotas före vigseln.

Det gör inget om min blivande får se mig före vigseln. Det gick inte att lösa på något annat sätt tyvärr.

• Idwill

Jag kanske får tänka om ang. fotona...
    Det ÄR ju smidigast att ta dem innan bröllopet. Jag har bara tänkt mig blicken från min blivande när jag tågar in i kyrkan. Jag får helt enkelt höra med honom hur han har tänkt sig!

• nyår07

Idwill -
    måste man fråga M2B hur de tänkt sig...
    :)

• MrsNyberg2B

Vintrig - nej, det har jag inte gjort...

• Idwill

**snart brud**-
    det är bara för syns skull

• vintrig

Idwill: jag frågade faktiskt min blivande och för hans del så kommer han vara SK*NERVÖS rent ut sagt i kyrkan... så han tyckte det kändes skönt att få träffa mig före och ta foton osv före. Då kan jag "lugna ner" honom lite.
    JAG får ju ändå se ögonblicket när han ser mig som brud första gången och det är viktigast för mig.
    Men vi tänker alla olika. Huvudsaken är att ni hittar ett sätt som funkar för er.

• vintrig

vad ska ni decemberbrudar ha för välkomstdrink? Ska ni ha något varmare typ vit glögg eller "varm och kall" eller vad väljer ni?

Kanske redan har skrivit om det men jag frågar i alla fall.

• Idwill

Vintrig-
    Vi ska ha glögg är det tänkt. Tänkte ha lussebullar, knäck, ischoklad, pepparkakor och gorgonzolaost (stavas det så?!). Eftersom vi (antagligen) ska fotas efter vigseln, så är det tänkt att vi skålar i champagne när vi kommer till lokalen!

• nyår07

eftersom vi gifter oss på nyår så tycker jag det passar bäst med champange/mousserande.

• Idwill

Får man fråga vad era lokaler kostar att hyra? Vår kostar 2200:-, men för att komma till och duka kvällen innan får vi betala 220:- i timmen Porslinet är inte det finaste (och det är inte ens samma "kollektion"), så det blir till att hyra det... Då är vi uppe i ca.4000:- för lokal och porslin

Svar på tråden Decemberbrudar-07?