• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Oms

förresten igår så pratade jag o maken om Bt - för jag började svamla om denna tråddejt även där hemma och han tyckte men det var väl sjutton vad vi ska dejta HELT PLÖTSLIGT - du har ju inte tid m dina IRL vänner och beklagar dig över det och nu så planerar du upp dig på en dejt månader fram i tiden... hmmm, vadan detta?

jag försökt förklara så gott det gick att vi pratar verkligen om allt och inget och att det är kravlösheten i vår tråd som är så befriande och samtidigt tilltalande... Jag sa till honom att han kan se BT som min hobby. han har basketen och jag har BT, haha

och när man då sitter där o analyserar sitt BT- beroende så inser man ju att det e lite knäppt allting, att ingen av oss hade träffats om det inte varit för den här tråden och dess då helt "meningslösa" prat... hur förklarar man ngt sånt egentligen?

• Sister of the Night

Omsis - hej där! :)

Jo det var så här förstår du: jag svarade på ett mejl från Vicks och avslutademed att påpeka att jag alldeles nyss läst att "Sis" är en förkortning som står för Swedish standard institute".
    Och det gjorde mig ju närmast tokig för det blir ju *rätta mig om jag har fel!!* Swedish institute standards...! (sådär sur blir Sis när hon inte kommer på grejer)
    Men Ordningsson hade svaret :D Så nu är jag glad igen ;)

Allvarligt så stör det mig nåt fruktansvärt när jag stöter på till synes helkorkade förkortningar - kan inte komma på fler exempel just nu än FOA, men du förstår säkert! :)
    Det är nästan som ett litet specialdesignat I-landsproblem :D :D :D
    *skrattar gott*

Jag har också tänkt på det där. tänk vad man kan halka på trevligt folk via nätet! :o :o :o :)

• MuffinsTönt

Oms
    Jag har inte nämt ngt om BT för nån bortsett pojkvännen och kompisen. Då har jag "nämnt" om det. :o

Det ÄR ju knäppt att hänga här o tråddejta. Men samtidigt som du säer,Oms. Befriande.

• viktualia

Måste erkänna att det har tagit lite tid innan jag har förklarat för mina vanliga IRL-vänner att jag träffar folk från BT. Samtliga vänners reaktion har varit något i stil med " Skoj sätt att träffa nytt folk". Och dessutom är samtliga i min omgivning rätt vana vid att jag skaffar mig nya kontakter hit och dit.

Och jag har inte släppt de gamla polarna, bara dragit på mig fler.. ha ha ha ha...

FOA - det är inte nån logisk förkortning och stackars Sis får leva med det! Jag skulle vilja förklara det med att förkortningen "FF" eller "FA" redan var upptagna/svårare att säga tydligt och därför fick det heta FOA.

• viktualia

Ordningsson har nytt svar på frågan om förkortningen "SIS"

SIS-Standardiseringen i Sverige

och inget annat....

• Sister of the Night

Inget befriande svar på det alltså!
    Nähäpp *återgår till att gnaga på möblerna*

Eller som man också skulle kunna säga det - Sicken oSIS! :D :D :D

• Sister of the Night

"foa". "foooooooo-aaaaaaaaaaaaaaa...!!!" *mutter mutter*

• viktualia

Sis - du måste försöka komma över sådana där låsningar.. det är inte bra för dig att grubbla över varför det svenska förkortningsälskande samhället inte alltid är logiskt till sin natur!!!!!

• Sister of the Night

Man kan ju tycka det....! *kikar hoppfullt efter nycklar till de där låsningarna*

Jag kanske helt enkelt super för lite? :D

• Telemarkgrrl

Heeeeeeeeeeej hallååååååååååå!!!

Bara en massa brandsläckningar på förmiddagen. Bråttom bråttom. :(

Sis, men FOA finns ju inte kvar längre. Är det inte bättre att reta sig på varför det heter FOI istället? :D:D:D:D

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3