• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Oms

jag slängde ut en fråga om begravning och på bara några minuter var det fullt m svar - vilkat bra forum det här är!

ska nog jobba sent idag, eller...har sån beslutsångest! vill både jobba sent och gå tidigt - passa på o jobba massor barnledig som man e och samtidigt passa på o vara m maken - barnlediga som vi e... snacka om ett dilemma...

maken lagar god middag där hemma så det blir nog inte så länge ändå. han har inte lagt så mkt mat på sistoene då han har jobbat kväll så man får väl passa på då han e ledig:)

• viktualia

Och jag jobbar så jag jobbar så jag jobbar.. svårt att vara halvkoncentrerad.. måste nog gå på lågvarv på BT ett tag....

• viktualia

Omsan - letade rätt på din begravningstråd men skriver mitt svar här:

Min mamma har en devis "att man ska gå på så få begravningar som möjligt". Alltså tycker jag att du ska gå, men lämna maken hemma. Bara för att man är gift behöver det INTE betyda att man ska gå på samma begravningar - enligt mig gäller inte samma etikettregler där som på fester..

Och vilka av de övriga i din omgivning som ska gå är väl ganska mycket upp till dem, om de vill gå eller inte.

• Oms

Vickan-
    exet var den som ringde mig ang begravningen och frågade om vi skulle gå och om han borde gå - därav frågan om exet. i makens o exets hemland så springer amn på begravning hela tiden - så fort ngn i familjen känner ngn som dör så e man där och ger sina kondoleanser - men de vet att vi e mkt stelar i sverige så därav diskussionen om hur man bör göra.

jag lämnar gärna maken hemma, samtidigt som om han vill följa m så får han det.

• viktualia

Omsan - aha! Jaa då är det ju inte lätt för exet att veta vad som förväntas av honom... men det förväntas ganska lite. Begravningar är sällan jättetillställningar och klurigt nog är nog koden att "den som känner sig kallad att gå på begravningen, gör det".... hm... kan nog inte hitta på nån tydligare "etikettregel" än så...

• Oms

nu går jag hem o äter god mat - på återläsande imorgon om tid finnes av ngn...;)

• MuffinsTönt

HEJ!!!
    EN stolt muffins skuttar in. Har minsann plugat från 10 till 19. med 1h lunch och 1h break+"middag". *STOLT* :D:D:D

Och jag har fått mit sminkpaket. MEN såg att den har fått ett hål. OCh därmed är ena pneseln trasig. :(:[

Kan man reklamera utan att skicka tillbaka? Med foto?

Suck!!! Jag som har väntat på dem...

• viktualia

Muffins - jaa man kan reklamera det som transportskada.. men hur vet jag inte... kolla med företaget du handlat ifrån och med posten!

Själv är jag uppslukad av "köpa hus"projektet... fniss fniss.. Pratade med min lillebror nyss, han och hans dam är på jakt efter brf-lgh i Ua... de kommer troligen betala sisådär dubbel så mycket som vi... de får en tvåa, vi får en liten villa... *fnitter*

• Telemarkgrrl

Hej hej, gnällkärringen är här igen. Idag har jag tre saker att gnälla på, för det första har jag ont i ryggen igen, jag har sovit dåligt och så hänger sig min dator hela tiden. :(:(

Den enda bra saken jag kan komma på, förutom att det snöar ute, är att det inte hade blivit fel på mitt konto. Alla pengarna var mina! Oooooootroligt. :o:o:o

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3