• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

själv har jag babblat i telefon.... ååååååååå jag är velig för ovanlighetens skull... inte min stil alls.

Frågan handlar om mitt föreningsengagemang och hur mycket tid jag vill lägga på det under sommarsemestern. Baaaaa jag AVSKYR att vara velpottig!!!!

• MuffinsTönt

Vickan
    Där slår du spiken på ngt... (hur säger man?)

Jag har lite svårt att prata om "mig". Vad jag vill och inte vill osv. Vet att jag får öva mig mer på det.

Har inte hunnit säga ngt om middan ännu. Vill inte ta såna diskutioner över telefon.
    O andra sidan så vill jag inte låta som att jag vill att han ska prioritera middag framför sitt jobb. Men jag förstår dig Vickan.

• viktualia

"huvudet på spiken" heter det

Det handlar inte om att han ska "prioritera middag framför jobb" - utan om att ni ska lära er att kommunicera så att han VET när du blir besviken och du lyckas förmedla dina önskningar till honom.

Försök med repliker som:

"jag blev besviken över att du var tvungen att jobba, det hade betytt mycket för mig om du hade varit med. Men jag kanske inte var tydlig med det, när jag berättade om den planerade middagen".

Tydlighet och kommunikation är viktigt för att förhållanden ska funka på lång sikt! Och det är lika bra att börja öva direkt. Det är perfekt att öva med "små" saker som en dubbelbokad kväll, i framtiden handlar det om större saker och då gäller det att ha lärt sig prata med varandra.

Tränar att kommunicera gör man troligen hela livet....

• MuffinsTönt

Japp!
    Du har så rätt så, Vickan. Ska komma ihåg repliken o citera det nästa gång. :?

Nää... va trött jag blev nu.

Dröm sött brudar! :P

• Telemarkgrrl

Gomorron gomorron!

Åh, jag känner livet återvända igen! (En helt sjuk sak att säga på en måndagmorgon i februari va?! :)) Men min ryggvärk verkar vara på väg att ge sig (peppar, peppar) och det är så skönt! Är hellre på jobbet utan ryggvärk än ledig med ryggvärk faktiskt.

Hur är det med er andra?!

:p:p:p

• nenne78

ååååh sjuuukt uttråkad!
    idag ska jag till optikern och prova ut brills samt prova på vibrationsträning a la 30-tal. Ska bli synnerligen intressant.
    Har en jättehög med beställningar som jag måste ta tag i och det känns inte alls lockande. Känns trevligare att spendera min arbetsdag hos er men... det går ju faktiskt inte. Längtar redan till lunchen (ååh gjorde en så sjukt god viltskavsgryta igår ) så man får slappa en liten stund.

Jag har också lite ont i ryggen, dags att gå till kiropraktorn igen för att räta upp bäckenet.

• nenne78

fast om jag läser noggrannt så hade ryggvärken börjat släppa för dig telis! Vad skönt!

• MuffinsTönt

Gomorrn!

Woho! Grattis Tellis. Kul att höra att ryggen blir/är bra igen. PomaPom-ar för att det försvinenr för gott. *pomomPom*

Du sk ju på semester snart! :):D

Idag är det mån o ny vecka o bla bla. Får se om jag lyckas få mer gjort än förra veckan. :?

Jag kommer att plugga med mina kompisar idag. Kommer inte sitta vid nån dator. Kanske lika bra! Men jag smyger iväg till nån dator vid lunch. :D

ha det gött! :p

• nenne78

3 veckor kvar till th-aa-i-la-aa-n-dd! *fint sjunget*

• MuffinsTönt

Nenne
    Vibrationsträning? Intressant! Har läst i nån tråd om det. Bra grej har jag för mig.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3