• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Oms

o men ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH!

Jooo! såklart jag har! läst 3 vöcker och sett alla filmer 1000ggr *jag har ju barn*

mugglare! *suckar ljudligt och ser lidande ut*

• mugglesfan

Ms K: oj, jag är ju hela 36 bast - lastgammal mao. Så det var dags att klämma ut en nu om jag vill ha några Du har ju maaassor av tid på dig! Men det var ju inte det det gällde kom jag på Du ville ju visst nu...

Vickan: börjar på Å och slutar på rjäng!

Oms: muggle kommer från Harry Potter plus att franska UCPA-guider (skidguider för dem som inte vet) kallar pucklar för muggles. Och jag älskar puckelpist. Så fånigt är det!

• Oms

men jag låg inte helt fel till när jag gissade på tv-serie:) *mår bättre igen och skålar påd et*

• viktualia

åhå... muggles... jag befinner mig arbetande i den "stora" staden i Värmland.. en bra bit från Å-hålan....

• Oms

Men muggelfia - e du en sån där snöälskare...? vi e några st här som inte riktigt har greppat det där m snö... fast vissa envisa med att det e fint, och mysigt m skidor o bli mulad o frysa och få ont i lungorna , istappar i håret osv ;);)

• mugglesfan

Vickan: jag kan verkligen rekommendera första Harry Potterboken, fast helst på engelska. Det är så mkt ordvitsar som bara inte går att översätta. Det är otroligt mkt humor i den boken och den känns faktiskt inte som en barnbok. Kan lika gärna läsas av vuxna faktiskt. Jag har inte läst alla de andra, tyckte det ballade ur sedan.

• mugglesfan

Jorå, eftersom jag kommer från Götet och sällan ser snö så gillar jag verkligen att åka skidor (slalom om jag får be, längd är boring). Pratar man med göteborgare så stöps de i en mall: åker skidor på vintern och seglar på sommaren

• Oms

inte har väl harry potter ballat ur heller, minns inte vilken av böckerna/filmerna det var men jag har funnit en som t o m e snäppet bättre än första boken/filmen och det säger inte lite när det kommer ifårn en filmkritiker som mig;)

• mugglesfan

Nä det kanske var lite hårt sagt. Jag har läst första och andra och kanske tredje men inte fler. De blev visst bättre igen sedan? El inte för att de blev dåliga men det var inte riktigt samma stämning som i första. Tyckte första var väldigt rolig - man låg och fnissade mest hela tiden - och så mkt fantasi. De olika godisarna, reglerna i Quiddich mm. Vilken uppfinningsrikedom hon har!

• mugglesfan

Va?! Måste man gifta sig när man har förlovat sig??? Hjälp - det visste jag inte! Den etikettsregeln har jag missat. Men vilken tur att jag ändå gifte mig efter förlovningen - jag måste ha gjort rätt av misstag

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3