• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

De gånger jag känner mig sjuk så ser jag till att jobba hemifrån... dvs.. sover massor och jobbar lite. Mitt jobb är ju ändå sådant att ingen gör det åt mig, så varför sjukskriva sig?!?! Jag måste ju ändå jobba igen det sen....

Så jag förstår dig, Omsis...

• Makens Pela

Jo det är lika för mig. Det är ingen som gör mitt jobb om jag inte gör det alltså men jag kan inte arbeta hemifrån då jag inte har tillgång till alla system hemifrån så då vägrar jag att jobba när jag är sjuk...alltså tillräckligt sjuk för att vara hemma. Jag är inte hemma om jag inte har feber och det har jag sällan så...
    Snora och ha sig är hemskt när man har det men det går ändå att jobba.

• viktualia

måste gnöla lite.. det är så himla KALLT här hela tiden.. skit och elände!!

tumvantar är osmidigt när man ska skriva på tangentbordet....

• Makens Pela

Vickan, kan du inte ta och uppfinna vantar för tangentbord...såna där "torgvantar" är inge bra fr det är ju om fingrarna man fryser.

Tänk vad pengar du kunde tjäna!

• viktualia

Jag HAR torgvantar här.. men som sagt.. fingertopparna fortsätter att vara iskalla i alla fall!!

Så japp... jag skulle nog kunna bli stormrik på sådana vantar.. synd bara att jag är så ohändig!

• Makens Pela

Japp, jag är också ohändigmed nål och tråd så därför tänkte jag att någon annan skulle fixa det åt mig...*Ler*

• viktualia

mina torgvantar har två fel (förrutom att de är fula, svart och gråspräckliga): dels är de stickiga och dels är delarna som är "avklippta" fingerdelar lite för tjocka så det är svårt att få flyt när man skriver på tangentbordet... tröttsamt...

Jag skulle vilja ha torgvantar i bomullsgarn istället.. men jag har inte sett sånt nånstans - nån som har något shoppingtips?!?!?!

• MuffinsTönt

Jobbigt Vickan!

Jag brukade skölja händerna med varmt vatten. Så skönt! ELler lägga det under armhålan. :D Värmer hyfsat!

Varför är jag så trött, hela tiden? :[
    Vad gör man åt det? *ZzzzZ*

• viktualia

Muffins - det är mycket svårt att skölja händerna eller hålla dem i armhålorna och SAMTIDIGT jobba...

Generell trötthet beror på årstiden... min trötthet skyller jag på heltidsjobb, pendling OCH hårt schema på helgerna.. så som jag kände mig i fredagskväll och i lördags morse önskar jag knappt min värsta fiende....

Lite läbbigt faktiskt.. håller på och övertalar mig själv om att det blir jättebra att åka slalom på lördag... att det är jättebra med frisk luft och lite snö... men samtidigt skulle jag inte ha något emot att ligga still i soffan hela helgen.. men då blir maken besviken för han vill åka slalom med mig till helgen.. ambivalensen är TOTAL som vanligt i mitt liv...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3