• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

Nenne - det så kallade julavkoken är ett slags förkylningsmedUcin - sagt med Pippiröst!

Man tar hel ingefära, nejlikor och kanel och gör ett avkok på det och dricker. Funkade för mig när jag på tisdagen innan vårt bröllop däckade i förkylning. Drack nog 3 liter sånt då.... ha ha.. på två dagar...

• Telemarkgrrl

Go afton i tråden!

Vad lugnt det var här idag, knappt nåt alls att läsa ikapp. Har ni blivit mindre BT-beroende eller?? :)

Oms, jag har nästan bara suttit i öppet landskap och tycker att det är mycket bättre än eget rum, det är kanske en vanesak? Så om ni nu skulle tvingas till det så kanske ni skulle vänja er med tiden?

Nu försvinner jag iväg på kurs i tre dagar. Vi får väl se om jag sitter och känner mig ensam på ett Stadshotell på kvällarna och ägnar dom åt att surfa på BT. Annars hörs vi på fredag. :)

:p:p:p

• MuffinsTönt

Hej tjejer!
    jag kom hem vid 4, åt lite mat o sen råkade jag somna vid 5. :o tills nu. :o:o Därav mitt frånvaro. :D

Värst vad seg det har blivit här...! :(

Hoppas Oms blir bättre. Vickan; Tele och Nenne får oxå ha det bra! Nu ska jag kolla på csi.
    :p

• viktualia

Nån som kan förklara ett mysterium - varför i ALL världen blir jag headhuntad till all sköns ideella uppdrag HELA tiden.. och inte till något avlönat jobb.. jag blir så TRÖTT....

• Sister of the Night

Vicks

Förmodligen för att du gett intryck av att vara öppen för projekt och ideella insatser.
    "People can tell by the smell", ungefär.
    De jäklarna känner helt enkelt doften av "jag-ställer-väl-upp-om-ingen-annan-gör-det-mentaliteten", och passar följdriktigt på :D

• Sister of the Night

GISSA om jag vet vad jag pratar om....!

• viktualia

Sis.. uuuummm.... helt rätt.. Dessutom har jag just avgått från ett uppdrag som jag haft till och från i 10 år... plus att jag genom dessa 10 år skaffat mig en ganska unik erfarenhet av den ideella värld som jag lever i...

....ostrategiskt att det inte handlar om karriär och lönearbete.... *buuuuuuuu*

• Sister of the Night

Ostrategiskt - yes, det kan man kanske säga.
    Men om det är till någon tröst, så kan jag berätta att vissa erfarenheter hjälper människor att komma fram även inom andra områden än det som erfarenheten i sig vänder sig till....
    Alltså; de erfarenheter man tillförskansat sig i de uppdrag man tagit på sig ideellt, är knappast en nackdel när man orienterar sig i yrkeslivet.

(Gladare? :) )

• Sister of the Night

Vicks

Inatt tillhör inte heller jag det legendariska och heroiska nattskiftet... *sniffar i luften; japp, där är den! En omiskännlig doft av extremt självskryt! :D*

Ska snart sova jag också.

Godnatt

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3