• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

Gomorrn tjejer! :D
    Gissa vad? Igår sov jag dåligt -igen. Suck! Är sååå trött på det. Jag har ingen aning om vad det beror på.
    Idag är jag sååå seg. Ska man inte vara hyperaktiv o motiverad dagen innan? Har några grejer som jag skulle vilja läsa in lite mer. Känner att jag inte fått grepp på det än. Japp! Imorrn gäller det. Glöm inte pompom för mig kl 8.30 :?

:p på er!!

• viktualia

Omsis... fniss fniss.

Jag är verkligen kvällsmänniska. Gillar att sova länge på morgonen och vara vaken rätt länge på kvällarna. Min idealdygnsrytm är att vakna runt 8.30-9.00 och gå och lägga mig runt 00.30-01.00....

.. men människan är ett anpassningsbart djur så jag har numera en vardagsrymt med uppgång 5.50 el 6.45 och sängdags 22.30...

... så går det när man kombinerar boende i hålan med karriärambitioner...

...ibland. .när jag är som surast.. undrar jag varför jag inte skaffade mig ett yrke som finns överallt... typ lärare, nåt inom sjukvården eller så.. men sen inser jag hur OTROLIGT frustrerad jag hade varit om jag inte hade fått jobba med sådant som bidrar till mitt självförverkligande... och då är jag lugn en stund till...

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    hu mås det
    Omsan innan jag glömmer. Har du fått något svar från BT? jag är fortfarande extremt nyfiken på vilken förklaring de ger till sitt utbrott. De verkar fått totalt hjärnsläpp. Kul att du inte försvunnit i allfall.

vickis min lilla raring.
    Jag måste bara säga min åsikt...
    Jag tycker du ska lägga ALLA tankar på barn åt sidan för tillfället. Det blir när det blir och då kommer du vara redo.
    Vad DU ska koncentrera dig på nu är att FLYTTA och hitta ett nytt JOBB!!!!!!!
    Det är total prio ett.
    Klart ska nii flytta till grannstaden där du bott. Maken kan ju pendla hur enkelt som helst. Jag tror inte att han har emot det. Visst han har det ju suveränt just nu med hur ni bor. MEN det är hans tur att jobba.
    Bostad i den nya staden fixar ni också lätt när ni väl bestämt er.
    vad som är viktigast aför er är vel att bestämma om ni flyttar INNAN eller EFTER du fått ett nytt jobb.
    DFör flytta det måste ni. Du har ju inte ens slagit rot i hålan på fyra år eftersom du mentalt varit på väg därifrån hela tiden. och så ska man INTE leva. Näe se till att börja leta lägenhet nu. det finns INGET att vänta på.
    Kör igång redan idag.
    OCH vill du verkligen flytta så kanske du tilloch med är beredd att ta ett temporärt jobb i den nya staden som är lite utanför ditt område och det du vikll göra. Det kan vara värt för att få flytta snarast.
    Ta vilket jobb som helst, va faaan flytta måste ju vara viktigast.

• viktualia

åååååååå GosFruLlis!

Du har slagit huvudet på spiken och jag ska jobba på att försöka börja i rätt ände - dvs jobb och flytt!

Himla trevligt att ha nånstans att vädra tankarna på!

kram kram!

• Makens Pela

Vickan, jag håller med alla ovanstående talare. FLYTTA!

Förövrigt är jag en morgonmänniska men även jag ogillar att kliva upp 04.20. Däremot vaknar jag som oftast runt 6 på helgmornar om jag inte varit på galej och kommit hem sent, då är det väl runt 8.

Det är konstigt hur det kan ändras det där med morgon-kväll. När jag jobbade som vårdare inom omsorgen med barn med autism och gravt utvecklingstördning och hade en kvällstjänst under två år så hade jag kräkts om någon hade sagt åt mig att gå upp före 10 om dagarna. Snacka om att man vände på dygnen. Sen en dag insåg jag att jag inte hade ett liv. Jag sov, arbetade och var ute på bus om natten. Vaknade jag 12.00 och skulle börja jobba 16.00 så hann jag inte diska för jag skulle ju snart jobba??!!!? Då bestämde jag mig att oavsett om jag varit ute sent en vardagskväll så skulle klockan ringa klockan 8 och jag skulle gå upp. Detta resulterade till slut att jag inte längre orkar vara uppe om kvällarna och att jag vaknar runt 6. Bra eller dåligt? NJa, jag får helt klart mer gjort på morgonen då hjärnan min är igång, efter 14.00 säger min hjärna adjö och far på egna resor i världen tror jag.

• nu är jag fruL

BRA vickis!!!!
    det är den änden ni ska börja i strunta i barn nu.
    Och jag tycker verkligen att du ska söka lite allt möjliga jobb bara för att komma iväg snarast. Jag menar huvudsaken är att du jobbar och inte har tomma luckor i cvt. En arbetsgivare blir bra mycket mer imponerad av en människa som tar ströjobb bara för att man vill jobba än en som sitter hemma och väntar på det perfekta jobbet.

Åhhhh vad jag vill att du ska få flytta och bli nöjd med din stad.
    Du är alldeles för social och utåt för att bo i en sovstad där du inte engagerar dig i livet.
    Näe förändring!!!!!!!!!!!!!!!!

• viktualia

Btw FruLlis - såg i gravtråden att du hade spytt på x2000 - stackars sate!! FYYY vad jobbigt!

Antar att du landade i hålan sen - välkommen får jag säga!

• viktualia

Makens Pela - världen är alltså så galet konstruerad att FruLlan konsultar på ett företag i minihålan där jag bor!

• Makens Pela

Isch, kräkas på tåget. Tvi, vad jobbigt, oavsett orsak. Hoppas du slipper att göra det på tåget hädanefter.

Lunch!

• nu är jag fruL

pela: jag hoppas jag slipper kräkas någonstans över huvud taget

det måste ha varit kombinationen grav, kaffe och x2000.
    jag kan säga att den ,mini lilla toaletten luktade föröverjävligt efteråt. Stackars alla andra som behövde gå dit efter mig
    ihhhhhhhh

Jag har aldrig känt av x2000 förut men har känt av det sen jag blivit gravid. Blir det värre får jag vel åka vanligt tåg...

japp vickis är i hålan...brrrr vad kallt det var här

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3