Vickan, jag håller med alla ovanstående talare. FLYTTA!
Förövrigt är jag en morgonmänniska men även jag ogillar att kliva upp 04.20. Däremot vaknar jag som oftast runt 6 på helgmornar om jag inte varit på galej och kommit hem sent, då är det väl runt 8.
Det är konstigt hur det kan ändras det där med morgon-kväll. När jag jobbade som vårdare inom omsorgen med barn med autism och gravt utvecklingstördning och hade en kvällstjänst under två år så hade jag kräkts om någon hade sagt åt mig att gå upp före 10 om dagarna. Snacka om att man vände på dygnen. Sen en dag insåg jag att jag inte hade ett liv. Jag sov, arbetade och var ute på bus om natten. Vaknade jag 12.00 och skulle börja jobba 16.00 så hann jag inte diska för jag skulle ju snart jobba??!!!? Då bestämde jag mig att oavsett om jag varit ute sent en vardagskväll så skulle klockan ringa klockan 8 och jag skulle gå upp. Detta resulterade till slut att jag inte längre orkar vara uppe om kvällarna och att jag vaknar runt 6. Bra eller dåligt? NJa, jag får helt klart mer gjort på morgonen då hjärnan min är igång, efter 14.00 säger min hjärna adjö och far på egna resor i världen tror jag.