aight Vickan! Now i get u:)
då säger jag så här då - FLYTTA! hamna i rätt stad, VAR vill du var mammaledig ngnstans (förstår om du INTE väljer hålan -det behöver du inte förklara, haha)
´
att byta stad är ett projekt som tar tid, ge det minst 1 år m att leta bra boende - tänk inte att det e för alltid även om du skulle råka bli gravid eller ngt under resans gång - allt fugnerar temporärt:)
så istället för att fundera över ev grav i år tycker jag du ska göra det du sagt hela tiden nämligen -bestämma en stad att bo i!
m din utb borde du få jobb förr eller senare så e det bara men om det e störst chanser i större städer så får ni nog leta er dit.du kan ju även jobba i sthlm län om det skulle vara så men bo utanför - på mitt jobb pendlar man ifrån nykvarn, trosa, västerås, hallstahammar, eskilstuna, Norrköping, Uppsala mfl ställen dagligen.
jag tror nog att du redan nu letar efter jobb i lämpliga städer och det e nog det enda du kan göra i nuläget-
Vickan - det här m att inte vilja var mammaledig i FEL stad var det avgörande här, hahaha för lgh 3 tr upp utan hiss bodde jag i de första 7 åren av dotterns liv - de va bara till o släpa vagn - snacka om att man var vältränad sen:)