Vickan - jag såg din funderng över det här m karriär och barn i "den andra tråden" och m å s t e komma m ett inlägg här--- ALLT går att kombinera om man vill!
Det finns inga perfekta tilfällen till att bli gravid - skulle det ha funnits det skulle jag ff inte ha haft ngt barn.
och du vet ju att jag både har haft hel fysisk vårdnad av dottern samt jobbat heltid och pluggat halvtid under en period på ngt år och sen bara jobb men galet mkt jobb följande år - det går de flesta dagis är bra ställen och man får anlita vänner, grannar dagiskompisars föräldrar etc.
jag och som redan har ett barn funderar ju på ett till fastän vi bor i ett av sthlm dyraste områden och bara har drygt en inkomst för stunden... emn allt går om man vill, om några år kanske både ni och vi har de perfketa liven m jobb o boende men inte några barn - och det e ju inte heller kul...
svårt val V, men om jag var du skulle jag satsa på en grav nu när ditt jobb upphör faktiskt - du baserar din föräldra penning på den årsinkomst du har idag. sen får du gott om tid att söka jobb när du e föräldraledig *jo det e sant - m ett barn har man tid - inte första månaderna men sen*