• Cameline

11:e augusti 2007

Finns säkert en tråd redan men jag tänkte i allafall starta en..

Några flera med datumet som jag?

• Svar på tråden 11:e augusti 2007
  • Kakan 11/8

Cameline,
    vad tråkigt... Låter märkligt att hon tycker att ni ska bjuda folk som NI aldrig ens träffat!! Varför skulle ni göra det?!

Vi har bara ytligt pratat om gästlistan med familjen och har än så länge inte stött på några problem tack och lov. Har en möjlig knivig situation, men jag tror att våra föräldrar är vuxna nog att låta beslutet ligga på våra axlar.

Vi har just nu lite svårt att få tag på en bra festlokal. Var och tittade på en vi prel-bokat, men den passade inte alls. Vet ju att vi är sent ute, så vi får leta bland det som "är över"... inte helt kul, men det är så det blir!
    Vi blir ju gifta i alla fall!

• sussen2007

Jag verkar ha tur med att föräldrarna istället "lättar upp" gästlistan! :) Jag tänkte först (kanske ) bjuda mina kusiner som jag nästan aldrig träffar, men då sa mamma: "Nej, dem tycker jag verkligen inte att du behöver bjuda!" Skönt!
    Försöker just nu få tag i mannen vi ska fråga om han vill viga oss, men det verkar inte va det lättaste. Får försöka imorrn igen...

• Cameline

Lilla Li; Va sköönt att ni har kontroll på det mesta. Vilken typ av transport vill ni ha? Får man fråga vad tårt offerterna landande på? Känner mig lost inom tårtpriser...

Kakan 11/8;Skönt att få medhåll gällande inbjudningar av främligar. Svärmor verkar ha fattat nu i allafall (tack och lov).
    Det där med festlokal är knepigt. Bor ni i Stockholmsområdet eller på annan ort? Om på annan ort kanske ni får ta en lokal en bit utanför stan och forsla gästerna dit, det kan ju funka.

sussen2007; Åh..vilken underbar inställning din mamma har (blir ju avis).
    Vi har också problem att få tid med vår prälle.Han är int särskilt flexibel inte..Han kan bara ses på torsdagar och jag och min blivande jobbar båda skift med olika scheman så det har varit ett helvete rent ut sagt att få ihop det.Men nu iallafall har vi tid hos honom den 8:e feb.

(Tjejer: Kul att vi fått igång tråden nu)

• Lilla Li

Cameline: Vi tänkte ha en gammaldags bil, typ Bentley eller Rolls Royce eller nåt liknande. :) Tårtorna hade lite olika priser:

- Bröllopstårta, 29 kr/bit inklusive tårtställning och dekorationer (valfri smak och utseende)
    - "Vanliga" tårtor, 165 kr för 8 bitar, 230 kr för 10 bitar, 295 kr för 14 bitar
    - Moussetårtor, 35 kr/bit

• Kakan 11/8

Cameline,
    ja vi bor i Stockholm och ska ha bröllopet här. Här har ju saker en tendens att bli uppbokade 12-18 månader i förväg... pust! Vi som bestämde datum 8 månader innan!
    Men det löser sig nog. Imorgon ska vi och titta på en lokal som vi hoppas går att piffa till på nåt bra sätt.

Tänker ni alla fixa "häftig" transport för er själva från vigseln?
    Vi känner att det är en så stor kostnad för så lite. Så vi funderar på att se om det finns någon schysst bil i bekantskapskretsen som vi kan låna.

Hur gör ni förresten med fotografering - före eller efter vigseln?!

• Lilla Li

Kakan: "Häftig" transport ska vi bara ha för att vi har kontakter och kan få det för ca 500 kr. Annars hade vi åkt vanlig bil.

Och vi fotograferar oss efter vigseln. :)

• mammaK

Vad duktiga ni är!
    Vi har idag pratat om förrätt och kan inte komma fram till något. Vi hade tänkt kaijpsoppa, typiskt gotländskt, men vi vet inte om det kommer tillräckligt med kaipar. Sen som sagt typiskt och vi vill ha något som inte alla har.

Har ni några förslag.

Vi kommer åka en mustang 65.
    Fotografera oss efter vigseln, då vi väljer att inte ses innan.

• mammaK

Cameline
    Ni ska absolut inte låta svärmor bestämma ngt om gästlista, det är era gäster inte hennes. Och vill ni inte ha främmande folk på ert bröllop så kan väl hon inte säga motsatsen.

• mammaK

kaijp är som purjolök ungefär fast det växer vilt i gotländska ängen bla.

Svar på tråden 11:e augusti 2007