11:e augusti 2007
Finns säkert en tråd redan men jag tänkte i allafall starta en..
Några flera med datumet som jag?
Finns säkert en tråd redan men jag tänkte i allafall starta en..
Några flera med datumet som jag?
mammaK: Aha! Men det låter ju häftigt. Skulle man inte kunna höra med någon lantbrukare om det hinner komma tillräckligt många kaipar till bröllopet då?
Vi kör med fisk till förrätt (laxfilé på något sätt jag inte kommer ihåg) och kött till varmrätt. Kändes logiskt.
Lilla Li
Det beror på hur vädret blir. Mina föräldrar bor i ett änge, så vi har det pluss att vi har många bekanta med ängen som vi får ta av. Men blir våren och sommaren som 2006 så ser det inte ljust ut. Då fanns det knappt någon kaijp.
Ska ni göra maten själva? Vi funderade med på lax, men gör allt själva, så det måste vara något som håller sig.
hej! jag hoppar på här. vi har bokat kyrka, präst och plats för festen. På torsdag ska vi träffa catering-killen och prata om maten.
Vet inte alls vad vi vill äta...
mammaK: Nej vi har vår fest på en restaurang. Och vad jag har läst så ska 2007 bli ett rekordvarmt år. Finns det ingen kaip då?
klurifax, känns skönt med fler som är lite virriga i matträsket=)
Lilla Li
Den växte nog dåligt pga den frånvarande våren. Det var ju först ganska blött, sen jättevarmt direkt. Enligt min mamma är det inte något den trivs med. Jag har ingen aning, är inte så bra på kaijpar=)
mammaK: Hehe ok. Lät himla gott iaf! Finns det inget annat typiskt gotländsk som ni kan ha?
mammaK: Här fanns lite recept: hem.passagen.se/rymells/recept/receptindex.htm
Gud vad hungrig jag blev nu...
jag vet inte, men blir det inte kaijpsoppa blir det nog inte gotlandsinriktat ändå.
Vad ska ni ha för varmrätt?
Efterrätt? Bröllopstårta?
mammaK ja, visst är det svårt!