11:e augusti 2007
Finns säkert en tråd redan men jag tänkte i allafall starta en..
Några flera med datumet som jag?
Finns säkert en tråd redan men jag tänkte i allafall starta en..
Några flera med datumet som jag?
Vi vill helst inte betala mer än 3000kr för fotograf, men det verkar svårt.
Samtidigt känns bilderna väldigt viktiga, så man vill inte ta någon "halvdan amatör" (ursäkta uttrycket).
Får se vad vi hittar.
Ni då?
vi väljer mellan 2 olika fotografer nu, ena tar 3000 för ca 20 bilder i album(inkl högupplösta på cd), den andre tar 4000 för en timmes fotografering med bilder på cd/dvd och 3 förstoringar... Båda gör kanonbilder!
Fotograf 1 har också ett paket för 5500 där foto i kyrkan och efter vigseln ingår...
Vi har super-beslutsångest!!
klurifax: Maten låter utsökt!
Blir hungrig nu...
Jag antar att man får punga ut med en del när det gäller fotograf..
Men jag vill inte=(
Vi använder en fotograf jag känner. Han fotograferar egentligen inte bröllop så, men han är otroligt duktig så vi vill ha honom ändå. Han har visat oss bilder från bröllop som han tagit och de blir hur bra som helst. Han kommer få ca 2500 för allt, och då får vi alla bilderna högupplösta på dvd så att vi själva kan välja vad vi vill göra med vilka bilder, samt redigera dem själva.
Vi har en vi känner till lite och han ska snart starta eget och därför får vi allt för 1300, men då ingår bara en förstoring och inget album. Han har jobbat länge inom branchen och vi har sett hans foton och vi kommer sannolikt att bli nöjda.
Så har ödet fatta fotografbeslut åt oss! När vi ringde i går hade den ena fotografen bokats till långjobb, såvi ringde och bokade fotograf 1 direkt! Känns faktiskt riktigt bra.
klurifax - härligt! Måste kännas skönt.
Vi väntar på svar från en kompis kompis, vi hoppas att han kan fota oss till ett bra pris.
Har ni bokat bröllopsresa ännu?
Och hur gör ni på bröllopsnatten - hotell, hemma, annat?
Vi ska spendera bröllopsnatten på hotellet som vår restaurang tillhör. Dock inte i bröllopssviten. De renoverar hela hotellet och uppdaterar rummen från 60-talsstil till modernt. Bröllopssviten är tyvärr inte iordninggjord än så den ser helt hemsk ut... :)
Bröllopsresan funderar vi som bäst på nu. Vi funderar på att preliminärboka ett antal resor i olika prisklasser. Eftersom vi önskar oss bidrag till resan i bröllopspresent så vet vi inte hur mycket vi får och hur mycket vi själva behöver lägga till. Tror det blir att vi gör så. Drömmen hade varit att komma till Aruba. :D
Vi ska, troligen, sova hemma, men eftersom barnen ska sova borta blir det ändå lite speciellt.
Bröllopsresa tar vi nästa år - tillsammans med barnen då vi inte vill lämna bort dem så länge som en vecka eller två.
Vi sover över på festställets bröllopssvit..bröllopsresan blir ett senare projekt att samla pengar till..