• Cameline

11:e augusti 2007

Finns säkert en tråd redan men jag tänkte i allafall starta en..

Några flera med datumet som jag?

• Svar på tråden 11:e augusti 2007
  • Lilla Li

Jag har köpt min klänning men då var den tyvärr redan uthyrd en gång den 22/5. Jag får den dock lite billigare pga det. ;) Så jag får inte hem min förrän i juni. :(

Vi var på festlokalen i måndags och snackade med restaurangchefen där. HERREGUD vad perfekt allt känns med det stället! :D:D:D

• klurifax

Hur går det tjejer?

Vi har prel. bestämt maten nu. Skönt att kunna bocka av något!

• Cameline

Jo det går framåt tack. Har tagit tag i de flesta kontakter för prisförslag förutom tärnklänningarna.

Är det fel av mig att be tärnorna lägga en liten summa till klänningarna?
    Vi kommer låta att sy upp dem så tärnorna kommer få klänningen efteråt.

klurifax: Vad ska ni ha för mat??

• Lilla Li

Jag sitter som bäst och letar efter snygga underkläder att ha på bröllopsnatten. ;):D

• Cameline

Lilla Li : Har du hittat något fint?
    Själv kommer jag ha en korsett likande variant för att få plats i klänningen.
    Dessvärre är den hudfärgad och inte särskilt sexigt eller bekväm..men den håller in..
    ;P

• Lilla Li

Jag ska ha på mig bekväma kläder under själva dagen. Hotpants (min favorit!) och en freebra-behå. Inte nödvändigtvis jättesnyggt, men bekvämt! På kvällen har min sambo önskat sig helvitt. ;) Vita stay-ups, vit strumpebandshållare, vita string och vit behå får det bli. Så just nu letar jag med efter strumpebandshållare och stay-ups. Finns en del fint. :D

• Kakan -07

Jag tänkte nog också köra på bekvämt under dagen och byta om till något sexigare senare!

Vi har bestämt oss för den kyrkan som ligger nära vår festlokal nu i alla fall. Var och kollade in den i helgen och den var jätefin! Så det känns bra. Bokningsavgiften till festarrangören är också betald. Och förra veckan gick jag och min tärna ut för att kolla klänning till henne. Hittade en helt perfekt, satt som en smäck och var jättefin! Dessutom var det 50% rabatt!! Så nu är hennes klänning fixad - så skönt! Det blev förvisso inte inom den "färgram" jag hade önskat mest, men det kompenseras mer än väl av att den var så otroligt fin på henne.

Nu är fotoraf nästa projekt... dyrt som tusan..
    Och så håller vi på att kolla upp bröllopsresa! Trevligt nöje!

• klurifax

Cameline
    Vi ska ha havskräftor till förrätt, Kalkonfilé med cidersås ch vitlöksdoftande potatiskaka, jordgubbssorbet med riven vit och mörk choklad.

Min tärna betalar sin klänning helt själv, villket jag också gjort när jag var tärna. Jag och min tärna hittar en klänning gemensamt som båda gillar. Har man stora krav på vilken typ av klänning (och tärnan inte gillar den/kan ha den vid andra tillfällen) så kanske man bör betala den... Prata med tärnorna!

• Kakan -07

Cameilne,
    tycker absolut inte att det är något fel att tärnan/orna är med och betalar lite. Precis som för Klurifax så betalade min tärna sin klänning helt själv.

• Cameline

Kakan -07 : aha..jag ska fråga de då..
    Bra tips..

Men vad ska ni betala för fotografen?
    De e såå dyra...

Svar på tråden 11:e augusti 2007