11:e augusti 2007
Finns säkert en tråd redan men jag tänkte i allafall starta en..
Några flera med datumet som jag?
Finns säkert en tråd redan men jag tänkte i allafall starta en..
Några flera med datumet som jag?
Japp! 11 augusti här också. Har ni kommit långt med planeringen?
Jag också.
Vi har inte kommit så långt. Vi bokade kyrkan och lokalen. Har börjat titta på inbjudningskort, men det är inte helt lätt.
Vi ringde ett band i veckan, men de bara skrattade åt oss och tyckte att vi var ute för tidigt.
Jag skall också gifta mig den 11 augusti 2007.
Vi har bokat kyrka och ställe för middag/fest. Igår bokade jag även tid för håruppsättning och make up hos en bekant. Jag planerar att börja titta på klänning i januari med min tärna. Är jag sent ute då??? När man läser här så får jag den känslan ibland!?
Var gifter ni er? Vi gifter oss i Stockholm!
Japp vi gifter oss också det datumet. :D
Vi har bokat kyrka och präst. Är färdiga med hur inbjudan, festprogram, vigselprogram och tackkort ska se ut. Jag har köpt min klänning. Vet precis hur vi vill dekorera middagsborden. Vet vilken låt vi ska dansa vals till. Vet hurdana kläder min sambo ska ha. Vet vilka vi ska bjuda. Har utsett tärna, bestman och marsalk. Gjort upp en budget. Ordnat med ekonomiska bidrag från våra respektive föräldrar. Bestämt hur vi ska göra med musik. Fixat en som gör min brudbukett gratis. Vet hur jag vill ha mitt hår. Vet hur jag vill ha mitt smink. Har kollat runt lite på olika restauranger i anslutning till hotell - tar in offerter från dem.
Listan kan göras lång... Vi känner att vi har grepp om läget. :D
Lilla Li
Ja, man kan lugnt säga att ni har grepp om läget!!! Då kan du ju lägga dig i soffan och pilla naveln nu!
Jag skulle aldrig våga köpa klännig så här tidigt... Dock kan det bero på att jag har några kilon kvar sedan jag var gravid förra året... De skall bort!
Vi funderar på att ha en barnvisa eller liknande som ingångsmarsch (inte någon traditionell ingångsmarsch i alla fall)... Är det någon som vet om organisterna brukar klara att arrangera sådana låtar så det blir bra eller måste man fixa det själv?
Här är en till 11 augustibrud.
Vi har med bokat kyrka och lokal. Vi har börjat kolla kläder, jag har köpt mitt klänningsmönster, vi har börjat fundera men har inte just kommit så långt...
Kul att vi är fler.
hi jag gifter mig oxå den 11 augusti! Har köpt min kläning idag! bokat kyrka och festlokal!
Vi ska också gifta oss 110807!
vi hade en annan tråd. Men bra Cameline att du startade en ny, det verkar ha dykt upp fler 11 aug brudar nu.
Har hunnit med att:
Bokat kyrka och präst
Bokat "lokal"
Köpt klänning till mig
Köpt klänning till min näbb
Bokat band
Hår
Make-up
Naglar
Köpt allt jag behöver för att göra inbjudningskort
Min tärna ska göra min tiara
Bokat fotograf
Köpt organzapåsar, sidenband m tryck, bröllopsris och hjärtaskar m. tryck ifrån Calligraphen
"Håller på med":
Boka transport ifrån kyrkan och bestämma oss för varifrån vi ska hyra min M2B´s frock coat
Funderar över:
Underkläder och slöja
Hur ska de se ut och vilken färg? (underkläderna)
Var ska jag hitta en i rätt nyans? (Slöjan)