11:e augusti 2007
Finns säkert en tråd redan men jag tänkte i allafall starta en..
Några flera med datumet som jag?
Finns säkert en tråd redan men jag tänkte i allafall starta en..
Några flera med datumet som jag?
klurifax
Vad skönt. Vilka snälla föräldrar! Vi slavar för att få det att gå ihop. Jag hoppas vi kommer ha råd med allt!
Ja, pengarn betyder att jag kan få den ringen jag vill ha istället för den billgare vi budgeterat med, och att vi kan fota oss hos fotograf istället för av en kompis. Och bo på hotell på bröllopsnatten!!
vad bra!
Kakan 11/8 : Grattis. Va kul.
Hur går det för er tjejer?!
Här är det fullt upp med offerter och planerande. Har nu bokat en annan kyrka också... :-O som ett alternativ.
Alternativ 1: Kyrka kl 15-16 ca (inkl riskastning o så efteråt), brudskål i festlokalen kl 17. Det är en liten bit mellan kyrka o lokal, ca 10 min med buss kanske. Då har gästerna lite möjlighet att köpa cigg/strumpbyxor eller vad de nu kan ha glömt av/inte hunnit med innan det är dags för kvällens festligheter.
Alternativ 2: Kyrka kl 16-17 ca (inkl ris... osv). Gångavstånd till festlokalen, så vi går alla i samlad trupp dit och tar brudskålen strax efter 17. Fördelen med detta är att det inte blir något uppbrott och att ingen av gästerna behöver bekymra sig över transport mellan kyrka och festlokal.
Vad säger ni?!
Kakan: Kyrka 2 lät bra!
Kakan:
Vi har kyrkan och festlokalen på var sin sida om parkeringen.
+ gästerna inte behöver oroa sig för transport
- vi får inte anlända till festlokalen i något fint fordon :)
- det kan vara andra bröllop tätt inpå, vilket gör att vi kanske mer eller mindre "krockar" med varandra (men er festlokal kanske ligger lite längre bort så att det inte är något problem)
Det är divers plus och minus som har surrat i mitt huvud angående om det är bra eller dåligt att lokalerna ligger så nära varandra. Resultatet av dessa tankar har väl blivit att det spelar ingen roll, det finns plus och minus med allting - så varför inte välja efter den kyrka ni tycker bäst om? :)
Ja, så är det kanske!
Den ena kyrkan har ingen av oss varit in i, så vi ska nog försöka med det nu i veckan för att se om det hjälper oss i beslutet.
Kakan 11/8 : Det är ju suveränt som gäst att ha nära till festlokalen.
Vi är tvugna att ha buss och ni vet väl att 2007 kommer att bli den varmaste sommaren hittills tom varmare än sommaren -98.
Så jag måste kolla upp att bussen har AC.
För övrigt hämtade jag min klänning igår!!
Jag var tvungen att prova den så fort jag kommit hem med den..och den var ännu vackrare än vad jag minns..
Jag måste bara göra lite Pilates så armar och mage kommer i form efter jul maten..
Hur går det med era klänningar brudar?
Jag köpte min idag!
Men det dröjer tills jag får den - inte förrän i maj/juni... så det blir en lååång väntan.
Men det känns toppen!