11:e augusti 2007
Finns säkert en tråd redan men jag tänkte i allafall starta en..
Några flera med datumet som jag?
Finns säkert en tråd redan men jag tänkte i allafall starta en..
Några flera med datumet som jag?
Hej, smiter in här en sväng. Har ni alla köpt klänning redan? Hur långt har ni hunnit i planeringen?
Lucy_
Ingen klänning än här! Jag är mitt inne i amning och viktminskning efter barnafödande i höstas... känner ingen panik, ska få min klänning uppsydd av en granne som är sömmerska!
I övrigt är lokal och mat klar, kyrkan klar. Fotograf bokad. Annars tar vi det lugnt här...
klurifax: Okej. Så praktiskt att känna någon som kan sy upp klänningen.
Verkligen! Då får du ett bra pris också antar jag!?
Jag beställde min klänning för en vecka sedan. Hittade den för ett ruggigt bra pris i USA, så jag slog till! Dock tar det upp till 16 veckor innan jag får den..
Nu har vi precis prel-bokat vår bröllopsresa! Känns fantastiskt! Har kollat med resebyråer och fått hutlösa priser, sen kollade vi själva och fick ner priset betydligt.
Sen häromdagen chansade jag på att maila ytterligare en resebyrå med de önskemål vi hade och frågade om de kunde matcha det pris vi själva hittat - och det kunde de! Så nu blev det ytterligare 2000 kr billigare!! Härligt slut på veckan!
Ha en bra helg tjejer!
Kakan -07: Varifrån beställde du?
Lucy_ - det är Jambo Tours. Mycket trevliga och tillmötesgående! Kan varmt rekomendera!
Kakan -07: Okej, det ska jag komma ihåg.
Oj oj oj poppis datum som sagt! Min sambo friade i maj och vi bestämde oss ganska fort att vi ville gifta oss i Augusti..sommaren är helt underbar här hemma i svedala. Vi hade även tankarna i Grekland då jag har vuxit upp där en del. Vi har kommit ganska långt med bröllopet och just nu drömmer vi hos bort. Kollar jätte mycket på bröllopsresa då vi ska vara borta mellan 16-17 dagar...just nu riktar vi in oss på Malaysia och bali/lombok. Vi hade tänkt Väst Indien el Mauritsssius men vi får så mkt mer för pengarna på ovan länderna. Det vi även håller på med nu är att bestämma oss för inbjudningskort. Vi ska skicka inbjudningskort både på engelska och svenska. Vi måste nog börja skriva om alla gäster oxå då det är ca 130 gäster som kommer....:)
Bride 07 - oj, ett riktigt stort bröllop! Vad härligt!
Vi försöker som bäst klura på hur vi ska göra med barn på festen... har en hel bunt med syskon- och kusinbarn. Syskonbarnen vill vi ju på sätt och vis ha med, de står oss nära - men samtidigt är det ett åldersspann från spädbarn till 16 år... Och hur gör man för att de också ska få en kul kväll och inte behöva sitta vid ett middagsbord i 3,5 timme..?
Samtidigt som det ju inte är helt lätt att roa både en 3-åring och en 16-åring...
Suck... det här är helt klart det jobbigaste/mest påfrestande hittills i vårat planerande.
Kakan-07: Vi (jag) har också en massa syskonbarn. Totalt är det 16 stycken, men jag gissar att det blir typ 11 som kommer. De är mellan 6 och 18 år. 18 år får väl räknas som vuxen iofs, men de umgås så mycket med flera av de andra tonåringarna att vi ändå räknar dem som barn.
Vi har vår fest på en hotellrestaurang, och på våningen över restaurangen ligger hotellets tv-rum/lounge. Hur bra som helst! Så det rummet kommer vara öppet för alla barnen med tv, tv-spel, lite leksaker för de mindre, godis och dricka. Vi sätter barnen vid egna bord under middagen så att de kan gå iväg när de vill utan att det stör resten av bordsplaceringen och festen. Jag tror det kommer bli hur bra som helst. :)