• Cameline

11:e augusti 2007

Finns säkert en tråd redan men jag tänkte i allafall starta en..

Några flera med datumet som jag?

• Svar på tråden 11:e augusti 2007
  • jooki

Ytterligare en som har valt 11 augusti :)

Beanr1 och LillaLi
    Vad mycket ni har gjort redan!!

Vi har "bara"
    bokat kyrka
    tvingats boka om kyrkan
    tvingats boka om kyrkan igen
    bokat festlokal
    boka pastor
    tillfrågat värdpar
    tillfrågat serveringspersonal

o så förstås tittat på en massa kläder, kort, blommor...........

• Cameline

Kyrka och lokal och klänning klar..

• Cameline

kul att så många gifter sig då..
    Vi kan ju stötta varandra..har nerver som en ..jag vet inte vad..e redan lite nervös...

Känner ni av det?

• AngelicaJ

Hejsan 11 augusti här med kul att det är fler som har valt detta datum, verkar ju som om 4 och 25 var väldigt populärt!
    Oj vad långt alla har kommit jag känner mig lite efter... funderar mest och väntar in 2007 när jag kan börja boka!

Skall alla ha live band?
    Vi har släkt som älskar att sjunga även jag så vi skall hyra kareokemaskin och hoppa liveband!
    Var och provade klänning men efter en slutade jag... har lite x-tra kilon som skall bort och det var inte kul att prova så stora storlekar är det någon mer som har kännt detta??

• maaxell

Hjääälp!!! Jag håller med jooki och AngelicaJ... Jag känner att jag ligger lite efter...

Är det någon som har köpt klänning i Stockholm? Om ja, har ni några butiker att rekommendera? Måste man vara ute i så här god tid för att få tag i en klänning?

AngelicaJ: Ja, jag känner igen mig! Jag har visserligen inte varit och provat någon klänning men har en hel del kilon att bli av med innan den stora dagen. Jag kommer nog börja kika på klänningar i början på nästa år bara för att få en känsla för vad jag vill ha! Jag hoppas verkligen inte man behöver vara ute i mer god tid än så... Eller!?

Och nej, vi skall inte ha liveband. Jag vill jättegärna men min m2b känner inte lika mycket för det och känner att det är en kostnad vi kan spara in, vilket jag kan hålla med om... Det är ju inte helt gratis att gifta sig...

Cameline: jag börjar känna lite nervositet på grund av att alla har hunnit med så mycket... Annars är det ganska lugnt!

• jooki

Vi ska inte ha liveband, faktiskt inte planerat musik på det sättet överhuvudtaget. Jag har inte varit på något bröllop där det har funnits, så jag förstår inte när man skulle ha tid för det. Det blir ju så mycket annat :)

Och Cameline, jag är också nervös redan... Eller börjar inse att det är stooort... Började grina igår när jag läste tidningen och såg vigselannonserna... Jag kommer vara där om 9 månader!!

• friis

Måste bara säga att jag är en sån som måste ha allt färdigt med en gång. Hatar att ha saker "hängande"...
    Dessutom är det ju så att augusti är den mest populära månaden att gifta sig i och eftersom vi gifter oss i Stockholm vill jag hellre vara ute i god tid och få det som jag vill ha, än att höra att allt är fullbokat.
    Men jag tror absolut inte att man MÅSTE börja så här tidigt! Ni som tänkt börja titta efter klänning efter årsskiftet- det tror jag blir jättebra! Då börjar dessutom de nya klänningarna för 2007 komma in. Jag hittade verkligen min drömklänning, så för mig spelade det inte nå´n roll att vänta på den nya kollektionen. Jag har köpt en Maggie Sottero och eftersom de flesta av MS´s klänningar har korsettliv kan det vara ett tips om man inte riktigt trivs med sin kropp...
    Själv har jag fött två barn och tycker inte att min mage är världens finaste numera, men det fixar man lätt till med en så´n klänning. De kan man dra åt så den sitter perfekt på just dig! (Men ska ändå försöka gå ner ett par kilo tills det är dags, vill inte se ut så här på bröllopsnatten... )

Vi valde att ha liveband därför att vi aldrig annars kommer ha det på nå´n fest och vi tyckte att det gör festen mer speciell. Därmed inte sagt att jag tycker det är fel att ha DJ- man ska göra precis som man själv vill. Vi funderade fram och tillbaka hur vi skulle göra för det var ju inte som sagt billigt med band, men de är så grymt bra och för OSS kändes det bäst.

Vi fixade förresten min killes frock coat igår... Vad ska era M2B ha på sig?

• Lilla Li

Min sambo ska också ha frock coat. :)

Anledningen till varför jag varit ute i så god tid är samma som för Beanr1, jag gillar inte att ha saker och ting hängande. Man behöver absolut inte vara ute i så god tid. :)

Vi kommer ha varken DJ eller liveband, vi kör med egengjorda cd-skivor. Det tycker vi känns bäst.

• jooki

Min M2B ska nog också ha frock coat, men vi får se när han börjar prova :)

Hur gör ni när ni provar klänningar? Får er M2B vara med o välja, eller är det någon som väntar ända tills det är dags att gå fram till altaret innan han får se?
    Vi funderar på att vänta tills fotograferingen innan vigseln innan han får se den, eller får den beskriven för sig. Hans idé till och med!

• Lilla Li

Vi gjorde så att vi gemensamt har tittat på fotografier på klänningar så att han får vara med och tycka. Han följde även med när jag provade för att tycka till. Sedan nu så har jag valt en klänning som han redan har sett - men han vet inte vilken. Faktum är att han inte ens vet att han har sett den, för han tror att jag provat på ett annat ställe än där vi var... :) Lurigt lurigt!

Svar på tråden 11:e augusti 2007