11:e augusti 2007
Finns säkert en tråd redan men jag tänkte i allafall starta en..
Några flera med datumet som jag?
Finns säkert en tråd redan men jag tänkte i allafall starta en..
Några flera med datumet som jag?
Lilla Li
Smart!!
Min kille vill inte se den först vi ses vi kyrkan. Han vill inte ens höra ngt om hur den ser ut heller.
Det som jag tycker är lite jobbigt är att han har sett den på en annan tjej. Vi var inte bjudna på deras bröllop eller så, men öhh... lång historia.... men vi var med min mamma utanför slottskapellet på Ulriksdal när vi träffade en kille som min mamma haft som elev som skulle gifta sig och då stod han där med "sin brud" som hade på sig den klänningen.
Jag hoppas inte han kommer ihåg det, för man vill ju lixom vara ensam om sin klänning... Givetvis fattar jag ju att jag inte är den enda som har köpt en sån klänning, men det vore ju kul om ingen av våra gäster och SPECIELLT INTE om min kille inte har sett den tidigare...
LillaLi
Bra idé :) Man vill ju gärna veta att även han kommer att uppskatta klänningen!
Beanr1
Nu generaliserar jag, men de flesta killar kommer inte ihåg vad andra brudar har för klänning. Däremot har nog vi tjejer (som är helt uppe i att hitta den rätta för oss) ganska bra koll på det, så du ska nog inte oroa dig :)
jooki
Tack, det behövde jag höra!
Men är lite rädd att han kommer ihåg den bara för att den inte set ut som alla andra + att den inte är vit (Light Gold).
Om du/ni vill kolla så är det den här:
www.maggiesottero.com/dress.aspx&searchId=1388802744&keywordType=any&page=0&pageSize=8&style=8578GB
Puh! Om det inte funkar så gå till www.maggiesottero.com , sen collection och välj Aleena.
Säg vad ni tycker!
Beanr1
Wow! Vilken snygg klänning! Vad ska du ha för blommor till?
Ok, känns skönt att höra att det inte är "för sent" med klänningen...
Beanr1: jättesnygg klänning! Kan du rekommendera butiken? Behöver lite tips på var man kan gå och kolla... Jag vet att man kan hitta butiker på nätet, kanske framför allt här på bröllopstorget.se, men jag skulle gärna vilja veta om de är bra och har trevlig och hjälpsam personal...
Tack så jättemycket!! Va´glad jag blev!!!
jooki
Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för färg på blommorna... det lutar åt champangefärgade rosor och ...murgröna...?
Eller skulle det vara snyggare med cremevitt? Fast det skulle kanske skära sig??? Har du något förslag?
Det är ju lättare om man har en kritvit klänning för då passar ju allt bra ihop, men med min blir det lite svårare.
Vilket "färgtema" har ni valt?
Vi hade tänkt ha champagne, guld och "gammelgrönt".
maaxell
Ja, jag kan absolut rekommendera butiken!!! Tyvärr är det så att Maggie Sotteros klänningar bara säljs i tre butiker i hela Sverige. En i Södertälje och två i Göteborg. De vill tydligen att det ska vara lite svårt att få tag i dem. Jag var hos Princessa i Södertälje,
tel. 08-550 666 19, www.princessa.nu . De är otroligt proffsiga och jättetrevliga!! Om du tänker åka dit vill jag ändå råda dig till att kolla på MS hemsida först www.maggiesottero.com för att bilda dig en uppfattning om vilken stil du gillar bäst. De har cirka 300 klänningar, så alla finns inte hos Princessa, men då kan du alltid prova en snarlik och känna på tyget och titta på färgen osv.
Efter mycket om och men bestämde jag mig för att köpa en från USA istället. Det är en oanvänd, äkta klänning men istället för att betala 10900 SEK (13400 SEK om jag hade velat ha den med Swarowski kristaller), så fick jag betala 7000 SEK inklusive matchande väska, leverans, tull och skatt.
Här är länken; www.valcollections.com
Det hade blivit ungefär 400 SEK dyrare om jag hade köpt den från England, men här kommer den länken också; www.destinysbride.co.uk
Har faktiskt väldigt dåligt samvete gentemot de på Princessa, men det är så mycket pengar...
Beanr1
Det låter som att vi har lite samma tema :)
Vi kommer ha grönt, vitt, champagne och guld...
I buketten kommer jag blanda vita och champagne/cremefärgade rosor tillsammans med grönt. Det kanske skulle funka för dig också, då tror jag inte att det är så stor risk att något skär sig.
Beanr1
Tack för tipsen!!! Ha inte dåligt samvete gentemot Princessa!!! Kan man spara in pengar så är det klart att man skall göra det! De får väl sänka priserna!!!
Vi har inte hundraprocentigt spikat färgtemat men jag tror att det kommer bli så enkelt som vitt och rött... Stilrent med en klar och stark färgklick! Tråkigt?
maaxell
Vitt o rött är alltid snyggt. Visst det är vanligt, men enligt mig är det aldrig fel eller tråkigt!
jooki
Vilken bra idé med blommorna!! Varför kom jag inte på det själv...?
maaxell
Jag tror det blir jättebra med vitt och rött! Klassiskt och vackert! Om du hade tänkt ha nå´n "favor" till gästerna, typ nå´n liten ask finns det JÄTTESÖTA små vita godishjärtan m. olika små "bröllopstexter" på på The Knot. Du kommer säkert känna igen dem! Kolla här:
www.weddingshop.theknot.com/weddinwwarehouse/ProductPage.aspx%20Favors(KnotShop)&pId=P697(KnotShop)&cId=Favors(KnotShop)&cTypF=
Funkar inte det så gå in på www.theknot.com kolla under (typ)Candy Favors!
Vart ska ni gifta er/ha festen?
Har bestämt oss för vilken "ingångsmarsch" vi ska ha! Det blir Canon i D-Major (??) av Pachelbel. Jag tycker den är jättevacker.