• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Moppy

Var det inte någon härinne som hade varit hos gynekologen och tagit tester på gynekologens initiativ? Kommer inte ihåg vem det var och vad för tester de hade tagit...

Håller dock med Sweet, det är nog svårt att avgöra kvaliteten på äggen... lättare med spermieprov!

• sweetstreet

Jag BIMar inte förrän om någon dryg vecka.

Känns låååångt dit. Försökar att inte fundera på det, men det går som vanligt inget bra. Känner inget alls. :(

Har bestämt mig för att boka en tid hos gyn om det inte fungerar denna gången. Bara för att kolla att det är ok. Inte äggen då kanske, men jag vill se om livmoder och äggledare verkar ok.

• sweetstreet

Jag tror Pirr fick igång någon dorm av undersökning nu med fler provtagningar och liknande. Tydligen föreslog de det till henne självmant, dvs hon frågade inte om det. :)

• bridesmaid

Först o främst brukar man kolla äggblåsornas tillväxt genom vaginalt ultraljud. I kombination med det tar man blodprover före och efter ägglossningen som visar på hormonhalterna, vilket indikerar äggens kvalitet.

• sweetstreet

Åhå! Tack bridesmaid! :)
    Låter ju inte sådär jättekrångligt då. Blodprov är ju iallafall ganska lätt att ta.

• Moppy

Bridesmaid, tack för infon! Vet du om man måste stå i kö för utredning för att få göra dessa tester eller om man kan fråga ens gynekolog om det?

• Page

Jag tog en riktig fylla i går med hopp om att skrämma bort tantbesöket men det fungerade inte. Full? Ja! Gravid? Nej!

Såååå, nu är det dag 1 i nedräkningen. Det känns jäkligt trist men jag har inte deppat ihop. Än...

Väntar med spänning på nästa BIMare!

• sweetstreet

Skönt att höra att du inte deppat ihop Page. Trist att höra att tanten kom trots alkohol och pappersmuffar.

Var själv ute igår och känner av sviterna lite idag. Hm! Inte jättedålig, men har väl mått bättre.... ;)

• sweetstreet

Hade ändå en väldigt rolig kväll ute igår så jag klagar inte!
    God mat, god öl, bra live musik trevligt sällskap, goda drinkar... Vad mer kan man begära av en kväll ute?!? :)

Så jag får väl snällt betala med lite lätt huvudvärk nu på dagen... :? Det var det värt!!!!!!! :D

• Lapinette

Sweet och Page - helt rätt att festa till det! Själv klämde vi 4 riktigt fina viner igår (på 4 personer). Middag hemma efter att ha sett Bounce på Dansens Hus.

Page - trist att du inte lyckades skrämma iväg henne. Usch, i veckan är det min tur. Kommer bli ledsen när hon kommer men samtidigt tänka ok, då kan jag prova viner i Sydafrika. Tjohooo!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???